FastFiber

lijnen komen niet overeen met opgegeven eigenschappen

Gestart door Ben, di 23 08 2005, 17:39:55

Vorige topic - Volgende topic

Ben

Goeiedag,

Ik heb volgend probleem:
Toen ik mijn gemaakte plannen afdrukte bleek dat de lijnen  zeer slecht te zien waren.  Geen erg dacht ik.  Ik veranderde de eigenschappen van de lijen zodat alle lijnen op 0,25 mm stonden ( daar waar ze daarvoor op 0,09 mm stonden).  Toen ik opnieuw afdrukte bleken de lijnen nog altijd even onduidelijk afgeprint te zijn.  

Nu heb ik al andere plannen afgedrukt waarvan de lijnen wel goed zichtbaar waren bij het afdrukken.  Dus zette ik de eigenschappen van mijn probleemplan gelijk aan het goede plan.   Helaas nog altijd bleven mijn lijnen onduidelijk.

Ook heb ik alle mogelijk settings uitgeprobeerd bij "lineweight settings".  Maar ook dit bracht geen verandering.

Wat nog geweten moet zijn is dat de twee soorten plannen gemaakt zijn door 2 verschillende personen.  Ik vroeg mij dus af of ge de settings van de lijen zo kunt zetten dat ze misschien niet te veranderen zijn.  

En om helemaal volledig te zijn nog dit.  Als ik de eigenschappen van de lijen aanpas dan is deze aanpassing te zien in autocad.  Als ik er dan een pdf van maak al niet meer.  Dus het probleem zit misschien ook bij het omzetten naar pdf, hoewel ik daar bij het vorige plan geen problemen mee had.

Kent iemand een oplossing voor mijn probleem.

Guus

Ik denk dat je beter je settings van de printer kunt controleren, want die lijken me niet goed te staan, want pdf bestanden maken doe je ook met printen.

Guus

Ben

Het probleem is dat met andere plannen, waar ik dezelfde plotter voor gebruik, de lijnen wel goed te zien zijn.
Dus ik denk niet dat daar de fout zit, maar ik zal morgen op het werk zeker de printer instellingen eens uitpluizen.  Men weet immers nooit.

WebRacer

Ook ik denk eerder aan instellingen van 2 verschillende autocad's...
en ja instellingen van vanalles en nog wat kunnen altijd gelijkgestemd worden, al is het de ene keer moeilijker dan de andere keer,
zolang we de oorzaak niet kennen kunnen we niet zoveel doen hiervoor...

Ik zoek eens een en ander uit...
?

bart

welke acad versie gebruik je ?

plot je met lineweighst of met plot styles ?
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Ben

Ik gebruik autocad 2004.  
Bij het aanpassen gebruik ik lineweighst (0,25mm) en linetype (continuous).  Ondanks die continuous zijn sommige lijnen nog in stippellijn, zoals dat het geval was bij de settings van het oorspronkelijke bouwplan van het gebouw.

Nu moet ik wel zeggen dat die plot styles bij mij in lichtgrijs staan en ik ze dus niet kan aanklikken en dus niet veranderen.   Hoewel ik niet goed snap hoe die plotstyle mij kan helpen want daar staat gewoon de kleur die ik gebruik.

bart

ok. de tekening staat dus ingesteld op plotten met lineweig

opmerking :als dit niet zo is dan heeft het instellen van diktes geen zin.
Deze instelling is tekening gebonden ik ga er dus verder van uit dat je het gecontroleerd heb in de tekening die niet goed wordt afgedrukt.

Bij het plotten met plotstyles hoeft je geen lijndikte in de tekening in te stellen
De dikte is dan aan de kleur gekoppeld en wordt ingesteld in een ctb bestand.

volgende vraag plot je vanuit je model af vanuit een layout
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Ben

Ik plot vanuit model door een window rond hetgeen ik wil afprinten te maken.

Ben

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met "ingesteld op plotten met lineweight".  Is er ergens een overkoepelende functie in autocad die dat kan inschakelen of uitschaken en die bestand gebonden is?

Ben

Ik heb hier zojuist de kleur eens zo donker mogelijk gemaakt en wat blijkt die verandert wel zoals ik het wil.   Blijkbaar ligt het probleem inderdaad bij het feit dat ik momenteel niet bij machten ben om de lijndiktes te veranderen zoals ik wil.

Alleen weet ik nog niet hoe ik dat dan wel ga kunnen.

Alvast bedankt voor de hulp tot nu toe

Ben

Ik ben er vrij zeker van dat het probleem opgelost is.  Ik zie namelijk nu pas dat ge het vinkje plot object lineweights moet aanklikken (na in totaal 7 uur zoeken verdoeme he).  Jammer genoeg kan ik het nog niet testen want de mensen van de printer hebben momenteel een koffiepauze van 11 tot 14 uur.  

Alvast zeer bedankt bart voor uw opmerking over plotten van lineweights.

Reimer

Wanneer je gaat plotten kun je aangeven of je met Plot styles of met lineweights wilt plotten.
Wanneer je met Plot styles gaat plotten zijn de lijndiktes afhankelijk van de peninstellingen van de gekozen plot style table. De ingestelde lineweights worden genegeerd.
Wanneer je niet met Plot styles gaat plotten moet je het vakje lineweights aan of uitvinken. Je plot dan met of zonder de lineweight instellingen.

(bij veel plot style tables zijn de ingestelde lijndiktes oplopend gerelateerd aan de primaire kleuren.
Bijvoorbeeld: red = heel dunne lijn, yellow = dunne lijn, magenta = heel dikke lijn)

Hopelijk geeft dit wat duidelijkheid over het plotten van lijndiktes.

Reimer

Reimer

Ik merk dat ik mijn bericht aan de late kant geplaatst heb.

Reimer

Ben

toch zeer bedankt hoor.  Ik ben iedereen weer zeer dankbaar voor de hulp.  Autocad is mij weer een beetje duidelijker geworden.  Het blijft een wonderbaarlijk programma.

Merci.

yoin