yoin

Frankie

:( Aanleggen toolpallets in Autocad 2006:
Als ik arceringen sleep van disigncenter naar mijn nieuwe toolpallet dan lukt dit bij sommige wel en bij sommige niet.
Is hier een reden voor (aanpassing doen) of doe ik iets verkeerd. :?:
Bedankt alvast voor de reaktie!!!

WebRacer

Ik heb eens gekeken, en bij mij staan er geeneens arseringen in mijn designcenter.... ik kan ze dus ook niet slepen naar mijn palette...
?

Kenny H

Wat lukt er juist niet?

Als je zelf patronen aanmaakt dan kan het zijn dat uw voorbeeld niet goed te zien is :!:
Ofwel een gedeelte zichtbaar maar nooit zomooi als die standaard arceringen.
Gelieve eerst eens uit te leggen wat juist niet werkt. aub
8) Volvo 4 Life 8)

Kenny H

Ik heb net even getest bij mij.
In 2005 en 2006 heb ik geen probleem om arceerpatronen toe te voegen aan die tool palette.

Ik ga als volgd te werk:
Design center  :arrow:  map met mijn patronen selecteren  :arrow:  patroon selecteren  :arrow:  even wachten zoat hij rechts dan uw patroon toont  :arrow: Voorbeeld patroon slepen naar tool palette en klaar is kees. :wink:

Groeten en prettig weekend nog.

Kenny
8) Volvo 4 Life 8)

Kenny H

Citaat van: WebRacerIk heb eens gekeken, en bij mij staan er geeneens arseringen in mijn designcenter.... ik kan ze dus ook niet slepen naar mijn palette...

Citaat van: autocad helpIn AutoCAD 2004 and continuing in AutoCAD 2006, the default location for some of your support files has changed. For information about the default location of these files, see Locate Customized Files.

Support files include the following:

Configuration file (acad2006.cfg)
Customization file (acad.cui)
Help and miscellaneous files
Font mapping file (acad.fmp)
Alternate font file (simplex.shx)
Support path files (acad.dcl, acad.lin, acad.mnl, acad.pat, acad.pgp, acad.psf, acad.unt, acadiso.lin, acadiso.pat, ase.dcl, base.dcl, dbcon.cui, doshelp.dcl, and gdt.shx)

Note In some operating systems, the folders that are located under your profile are hidden by default. To display these files, you may need to change your display settings. On the Start menu, click Control Panel  :arrow: Folder Options. In the Folder Options dialog box, on the View tab, click Show Hidden Files and Folders.

Wil er iemand dat oranje eens verklaren?
Zodat ik in de bestaande .pat en .mnl enz ingeraak?
8) Volvo 4 Life 8)

WebRacer

Kenny, het oranje slaat op de verborgen files in verkenner, die je kan laten tonen of net niet...
?

Kenny H

Merci voor de uitleg webracer.
Ik had daarom ook een topic gestart, om die beperkte gebruikers af te leggen.
8) Volvo 4 Life 8)

Frankie

:P Jongens,Jongens bedankt voor jullie vele reakties en dit op een weekend!! :!:
Heb dus in designcenter dubbelclick gedaan op mijn arceerfile(.pat) en dan verschijnen de arceringen.
In toolpallet een blad bijgecreerd en hier wil ik mijn favoriete arceringen in plaatsen.
Dus aanklikken in designcenter en slepen naar toolpallet.
Er verschijnt boodschap "Hatch spacing too dense,or dach size too small"
Lukt niet om te arceren of te slepen!
:oops:

Kenny H

Die melding die jij krijgt heeft te maken met uw schaal.
die eerst eens aanpassen :!:
Dan zal het wel lukken.
Dus seleceteren van uw patroon, figuur te arceren enz, als ge dan een foutmelding krijg  :arrow:  dan schaal aanpassen.

Weekend of niet. :wink:
8) Volvo 4 Life 8)

Kenny H

Als uw patroon te klein is krijgt ge een foutmelding.
Uw patroon zal er dan uitzien als solid.
Daarmee geeft hij u een foutmelding om uw schaal aan te passen :!:

MVG

Kenny
8) Volvo 4 Life 8)

Frankie

:lol: Bedankt Kenny,heb dit geprobeerd en dit lukt nu wel.
Zal eerst mijn favoriete arceren aanpassen en dan verslepen.
Vriendelijke groeten :!:
Frankie.......... :wink:

Kenny H

Citaat van: Frankie
In toolpallet een blad bijgecreerd en hier wil ik mijn favoriete arceringen in plaatsen.
Dus aanklikken in designcenter en slepen naar toolpallet.

Idd zo zou het moeten lukken. :wink:
8) Volvo 4 Life 8)

Kenny H

Steeds tot uw dienst.  :D  :wink:
Prettige zondag nog.

Kenny
8) Volvo 4 Life 8)