tablet tijdens opmeten

Gestart door TM, di 14 05 2024, 13:53:37

Vorige topic - Volgende topic

TM

Hoi allemaal,
Ik vond niet meteen de juiste plek waar deze vraag te posten, dus hopelijk staat hij bij algemeen op z'n plek.

Dit jaar ben ik als tekenaar in bijberoep begonnen. (werk al ruim 15jaar vast in dienst als tekenaar dus ervaring genoeg op dat vlak)
Nu heb ik onlangs ontdekt dat mijn Leica meettoestel een bluetooth functie heeft waarmee de maten via een bepaalde app planmatig op een smartphone of tablet omgezet kunnen worden ter plaatse.

Dit lijkt me wel een meerwaarde, maar op de smartphone is het allemaal wat klein. Hierdoor zou ik een tablet willen aanschaffen om mee te nemen tijdens het opmeten.

Dus bij deze, graag jullie advies welk type tablet jullie aanraden. Doordat ik al grote kosten heb moeten maken omdat ik in opstartfase zit, is het budget wel beperkt.

Het hoofddoel van de tablet is dus zoals eerder aangegeven om deze te gebruiken bij de opmeting.
Het zou echter wel handig zijn om tijdens overleg met de architecten/klanten ook plannen (dwg, pdf, sketchup) te kunnen openen.

Alle adviezen zijn welkom
Bedankt!

TM

niemand die gaat opmeten met de tablet ipv op papier? :-)

julien

Nee, ik ben nog van de oude stempel.
Ik druk af wat ik heb en kriebel daar op.
Werven zijn vaak te vuil, vochtig en vol met stellingen en andere dingen. Daar wil ik niet tussen laveren met een tablet of laptop.

bart

welk besturingssysteem ?
en waarom geen laptop (is voor het zelfde geld veel krachtiger)

Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart