Hoofdmenu

Tablet

Gestart door alexander, do 07 10 2004, 13:33:36

Vorige topic - Volgende topic

Joop

Dat is een zeer herkenbaar verschijnsel.
Het is mij wel opgevallen dat dit meestal mannen en/of vrouwen zijn die noodgedwongen van AutoCAD gebruik (moeten) maken. Meestal zijn het engineers die het tekenen "erbij doen".
Dit stimuleerd niet echt om je in het produkt te verdiepen. Deze mensen zijn typische eindgebruikers.
Af en toe is dit echt ergelijk als men weer met een vraag komt die iedere ! :twisted: ^$@^]*!& :evil:  gebruiker moet weten.
Aan de andere kant is het ook wel weer leuk :lol:  om "de medemens" te helpen.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

Remo

:D  haha ik proef hier de ergenis van iemand die vaak moet terugkeren naar het niveau van de newbee's.... Ach je moet maar zo denken ook jij moest het eens leren. Maar ik bespeur wel een trend, de "betere" tekenaars zijn lui (efficient) en gebruiken een ditgitizer en maken hun eigen commando's en menu's .

Joop

Remo schrijft:
Citeer
haha ik proef hier de ergenis van iemand die vaak moet terugkeren naar het niveau van de newbee's.... Ach je moet maar zo denken ook jij moest het eens leren. Maar ik bespeur wel een trend, de "betere" tekenaars zijn lui (efficient) en gebruiken een ditgitizer en maken hun eigen commando's en menu's .

Niet helemaal waar.
Ik erger me wel aan die mensen die niet willen leren maar wel van jou verlangen dat je klaar staat om al hun vragen (ook die vragen die ze al voor de derde keer stellen) ogenblikkelijk te beantwoorden, waarna ze het antwoord ogenblikkelijk voor de derde keer vergeten.

Ikzelf vind het leuk om mensen iets te leren. kijk maar op deze site bij de (o.a. Lisp en script) downloads.
Ik vind het echter nog leuker als de mensen ook daadwerkelijk iets leren.
Een gelovig volger van

bart

Citaat van: remo:D  haha ik proef hier de ergenis van iemand die vaak moet terugkeren naar het niveau van de newbee's.... Ach je moet maar zo denken ook jij moest het eens leren. Maar ik bespeur wel een trend, de "betere" tekenaars zijn lui (efficient) en gebruiken een ditgitizer en maken hun eigen commando's en menu's .

nee dat is het niet.
Ik vind het leuk om iemand iets bij te brengen.
(wij hebben  meestal 2 stage plekken )
maar ik vind het jammer als bijvoorbeeld blijkt dat mensen hele stukken tekst uit mijn berekening overtype terwijl dit ook eenvoudig met knippen en plakken kan en dat soort dingen.
Men vraagt zich domweg niet af of dat ook anders kan.

niet iedereen hoeft zelf menu's te schrijven of te programmeren maar een beetje meedenken is zeer welkom.

(ps. als er een productie verschil van meer dan 200% tussen verschillende tekenaars met nog minder fouten ook mag ik toch wel van betere en minder goede spreken hoop ik)
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Remo

Klopt helemaal, mijn stelregel  is vertel het 2 keer aardig de derde keer kribbig, en daarna zoek je het maar uit, had je het maar op moeten schrijven.
neemt niet weg dat ik vanaf nu weet waar ik naar moet vragen bij solicitatiegesprekken:  "werk je graag met een tablet of gebruik je liever de menu's" :-) laatste opmerking om de boel weer eens even on-topic te smijten....

julien

Dan zou ik moeten antwoorden geen van beiden...  :roll:
Ik werk het lieftst met de verkorte commando's.  :wink:

Joop

Julien schrijft:

CiteerDan zou ik moeten antwoorden geen van beiden...  
Ik werk het lieftst met de verkorte commando's.

Een man naar mijn hart.
Met het toetsenbord werkt het veel sneller, mits je niet de standaard shortkeys gebruikt. (sorry, Bart).
Want wat doe je b.v. vaker: kopieeren of cirkels tekenen?
Dus herdefinieer ik enkele commando's zoals C voor copy en CI voor cirkel; ZE voor zoom extents en AE voor attedit; enz. enz.
Het tablet echter gebruik ik voor de symbolen / bloken, waarbij ik het hele A3 oppervlak gebruik.
En zelfs dan open ik nog vanaf het tablet enkele iconen menu's.
Een gelovig volger van

bart

ik gebruik ook verkorte commando's
en ook commando,s van het scherm overigens
verder heb ik een 16 knops puck op mijn calcomp waar de meest gebruikte dingen onder zitten

ik heb afgeleerd standaard commando's aan te passen
kreeg daar altijd een berg commentaar op en sommige dingen slijten niet
en ik ben die standaard nu  ook gewend(voor zover gebruikt)

Maar dat is eigenllijk niet echt relevant meer in acad 2004/2005 daar elke user zijn eigen instellingen kan gebruiken zonder daarvoor bestanden te moeten kopieren e.d.
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Remo

Hmm zouden jullie misschien toch nog aangenomen zijn :-)

Ook ik gebruik namelijk mijn 16 knops Calcomp muis, waar alle tekencommando's die ik veel gebruik op zitten. Tablet gebruik ik ook voor de symbolen, maar ook voor  vba commando's
en al jaren een persoonlijke pgp file. want ook ik gebruik vaker copy dan circle :-)  en ja, ook de toolbars worden gebruikt, al zouden jullie die niet meer herkennen, ik geloof niet dat er nog ergens een standaardknop tussen zit.  Wij noemen AutoCAD dan ook viaCAD hier op de zaak. (Vialis heet het bedrijf waar ik werk)