FastFiber

dxf-layouts r14...

Gestart door Arno Verwegen, di 12 07 2005, 19:16:20

Vorige topic - Volgende topic

Arno Verwegen

Hallo,

hoe kan ik het beste een dxf maken van een autocadfile-met meerdere layout-bladen? Dus: ik heb bv 4 drawings bij mijn model. Als ik er een dxf van maak blijft er maar 1 over.(dit was een snelle test waaruit ik alleen deze conclusie kon trekken) Wat er met de rest van de bladen gebeurt is mij niet duidelijk en wat er van over blijft heb ik ook niet bekeken. Misschien weet iemand wel wat de bste manier is. Het moeilijkein dit geval is dat ik acad 2005 lt heb en mijn klant acad r14....

Arno
Arno Verwegen Tekeningen en Berekeningen
Werktuigbouwkundig ontwerp- en tekenburo

Ronald

Citaat van: Arno VerwegenHallo,

hoe kan ik het beste een dxf maken van een autocadfile-met meerdere layout-bladen? Dus: ik heb bv 4 drawings bij mijn model. Als ik er een dxf van maak blijft er maar 1 over.(dit was een snelle test waaruit ik alleen deze conclusie kon trekken) Wat er met de rest van de bladen gebeurt is mij niet duidelijk en wat er van over blijft heb ik ook niet bekeken. Misschien weet iemand wel wat de bste manier is. Het moeilijkein dit geval is dat ik acad 2005 lt heb en mijn klant acad r14....

Arno

Volgens mij kan je ook "Save As R14-dwg" doen , of vergis ik mij.
Ronald

julien

Volgens mij ga je hiervoor geen snelle oplossing vinden.
Het gebruik van verschillende tabbladen bestaat pas vanaf versie 2000.
Ik denk dat je je tekening gaat moeten opsplitsen.

bart

het is lang geleden dat ik met 14 werkte (en wij gebruikte nooit layouts)
maar volgens mij zit er in r 14 maar 1 layout per drawing

als je opslaat als r14.dwg wordt de actieven layout opgeslagen.
Dus je kunt het besten de tekening 4 * onder een andere naam opslaan met steeds een andere layout actief.

Tip
Wil je veelvuldig tekeningen uitwisselen met oude cadversie's en of ander cad programma's
Dan kan je beter geen gebruik maken van layouts in de bewuste tekeningen.
volgens mij is er nog geen enkel programma dat correct met layouts omgaat buiten autocad.
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Joop

Als je in de paperspace van een tablad gaat staan en saved als dxf dan wordt de betreffende layout opgeslagen en de rest niet.
Je moet dus om de beurt alle lay-outs activeren en dan opslaan.
Heb je vier lay-outs dan moet je dit dus 4x doen.

Succes
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

Arno Verwegen

Hallo,

om nogmaals terug te komen op dit onderwerp.

Ik maak een dxf als ik in paperspace sta(tip van Joop). Vervolgens open ik deze file weer en heb ik alle tabbladen zichtbaar. Ik wil maar 1 blad per dxf saven omdat het -onbekend- pakket van de 'lasersnijmachine' in elk geval niet met meerdere bladen overweg kan. Bovendien worden mijn redlijk eenvoudige tekeningen omgezet in file van 45 tot wel 60MB.

Concreet: Hoe zorg ik ervoor dat ik maar 1 blad per dxf krijg?

Arno

bart

werk je nog steeds met de lt versie ?
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Arno Verwegen

bart

ik begrijp niet waarom je voor dxf kiest
gebruik gewoon dwg jouw klant heeft  immers autocad 14 schrijf je.

je moet de dxf/dwg versie 14 of lager kiezen als je maar 1 layout mag bewaren

indien je toch voor dxf gaat?
Maak je tekeningen minder zwaar
de standaard opschoningen (delete truc purge e.d.)
verder kan je de arceringen te verwijderen en de instellingen voor circels omlaag te zetten (zodat een circel geen 500 lijntjes wordt maar 16 of zo)
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Joop

Als je de door mij beschreven methode gebruikt en je opent de tekening daarna in AutoCAD R14 heb je alleen de betreffende layout.
Na het laden een aantal keren purgen en je tekening heeft ook een "normale" grootte.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

Remo

Je zou AutoDESKs True convert kunnen gebruiken.....  daarmee kan je tekeningen terug naar oude versies saven....
hoef je geen dxf te gebruiken....
ik weet alleen niet hoe hij met die lay-outs  om gaat...

download true converter hier:

FastFiber