LayerToDrawing

Gestart door hulpje, wo 18 08 2021, 08:22:21

Vorige topic - Volgende topic

hulpje

Goede morgen CAD collega's,

Ik maak veel gebruik van de LayerToDrawing tool van Smatcad (Te vinden in de Appstore van AutoDesk volg deze link https://apps.autodesk.com/ACD/en/Detail/Index?id=3775841403806661045&appLang=en&os=Win32_64 )
Sinds kort ben ik overgestapt op AutoCAD 2022 en wil de tool daarvoor de tool opnieuw downloaden en installeren.
Alleen nu blijkt deze versie niet geschikt voor AutoCAD 2022 en bestaat Smatcad niet meer.
Heeft iemand misschien een truukje om de tool toch werkend te krijgen of een tool die nagenoeg hetzelfde doet?

Mvg. Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

julien

Nooit van gehoord en ik snap ook de bedoeling niet echt, maar dat is wel vaker zo.

Waarschijnlijk is aanpassen niet te doen omdat het meestal een .exe is die je daar krijgt.

Je zou eventueel zelf een heel elementaire lisp kunnen maken waar je eerst een layer isoleert en erna een wblock maakt van "all".

Wat je ook zou kunnen doen (bij een Solid Edge extentie is het me zo eens gelukt) is om ex-personeel op te zoeken via linkedin en hen daar de vraag stellen:
https://www.linkedin.com/search/results/all/?keywords=smatcad&origin=GLOBAL_SEARCH_HEADER&sid=dFn

hulpje

Julien,

Dank je wel voor je reactie!
Tja, is deze tool handig of niet, ik vind persoonlijk van wel.
Ik heb nl. tekeningen van derden ontvangen, die ik hiermee snel en eenvoudig uit elkaar kan trekken.

Met een andere pakket dat ik veel gebruik, is het met een kunstgreepje wel mogelijk om via een IE pagina ergens in een regel een nieuw versie nummer in te vullen, waardoor je het wel kunt gebruiken in de nieuwste AutoCAD versie.

Ik hoopte eigenlijk dat iemand ook z'n truukje heeft voor deze tool.

Jouw idee om oud personeel te benaderen is ook interessant, ik zal daar eens over na gaan denken.

Mvg. Richard

bart

Hoe gaat die tool om met lagen in blokken etc?

layiso is een standaard commando in autocad tegenwoordig maar voor blokken gebruikt deze enkel de laag waarop ze zijn ingevoegd.

Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

hulpje

Voorbeeld:
Een block bestaat uit meerdere lagen en is ge-insert op laag 0, dan zal deze tool een nieuwe tekening aanmaken die laag 0 heet.
Het block komt in je nieuwe tekening terecht met behoud van de lagen, zoals het block oorspronkelijk is gemaakt.
Heb je de andere lagen waar het block uit bestaat, ook via de tool opgeslagen als een aparte tekening, dan mis je het block dat op laag 0 staat.

bart

dan zou je handmatig gewoon layiso kunnen gebruiken
en een wblock maken van wat nog zichtbaar is.

Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart