FastFiber

soortelijk gewicht

Gestart door Ronald, ma 11 07 2005, 09:49:50

Vorige topic - Volgende topic

Ronald

Als je een nieuw onderdeel gemaakt hebt in Parts, kan je er ook een soortelijk gewicht aan geven.
Dit is heel aantrekkelijk want nu weet je het gewicht van dit onderdeel.
Niet alleen van dit onderdeel maar ook op hoger nivo van een samenstelling.
Tevens opent dit de weg naar zwaartepunten (moment of inertia) enzovoort.

Het opgeven van het soortelijk gewicht moet je doen via : Inspect> phisical proporties> Density , hier moet je de soortelijke massa opgeven in kilogrammen per kubieke millimeter.

Dit levert helaas nogal onwerkbare kleine getallen op wat je moet invoeren.

Ik wil dit graag veranderen in bijvoorbeeld kilogrammen per kubieke meter.

Heeft iemand enig idee hoe en waar dit kan ?

PS. ik gebruik solid edge 15.

julien

Ik gebruik Versie 17 SP2, hierin werkt dit totaal anders...
Ik denk dat je moet gaan naar Tools -> Options en dat je daar een tabblad 'Advanced units' hebt. Ofwel is dit te vinden onder File -> File properties.

Je past dit dan best aan in je template file.  :wink:

AHA-D

De eenheden voor soortelijk gewicht en zo stel je in bij File properties/Advanced Units waar je ook het aantal decimalen na de komma kunt opgeven. Voor soortelijk gewicht kun je sinds V15 ook het voor ons gebruikelijke kg/dm3 ingeven. De eenheden van uitlezen staan - als ik het goed voorheb wegens niet op m'n SE-computer nu - gewoon bij units.

Je kunt voor tekeningen en modellen verschillende eenheden en decimalen hanteren. Bij het inladen van een model in een tekening krijg je dan soms eerst het verkeerde resultaat, maar na een "update property text" krijg je de waarden die je instelde.

Sinds V15 moet je soortelijk gewicht instellen via Options/Part properties. Vroeger kon je dat in de dialoog van Physical properties. In V17 is er een "material table", maar hoe die inspeelt op het gegeven heb ik nog niet ervaren wegens nog niet geïnstalleerd (met lopende projecten en slechts één SE-werkstation ben ik niet bij de "early innovators").

Alex