dynamic block : flip verknoeit stretch OPGELOST

Gestart door delangstevandestraat, vr 17 04 2020, 17:04:02

Vorige topic - Volgende topic

delangstevandestraat

Ik heb in een block een stretch parameter alsook een flip parameter

stretchen geen probleem,
flippen ook geen probleem,

het probleem doet zich voor als je een flip doet, daarna een stretch dan werkt de stretch niet meer juist.
de lijn is bedoeld om altijd in de cirkels uit te komen

heb ik ergens een eigenschap verkeerd staan ?
Ik hou van werken,
ik kan er uuuren naar kijken...
daarom zorg ik ook dat er altijd genoeg overblijft voor morgen :-)

julien

Dit zou ik ook graag weten.
Ik heb een deur gemaakt met een stretch en flip functie, maar die doet ook niet 100% wat ik wil.

bart

@julien wat zou je anders willen aan die deur aan de hand van het block kan ik het niet zo snel zien.

@ de langste.

bij jouw is het een circelboog als je hem flipt draaien als het waar het start en eindpunt dan gaat het mis
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

julien

Citaat van: bart op ma 20 04 2020, 13:45:27
@julien wat zou je anders willen aan die deur aan de hand van het block kan ik het niet zo snel zien.
Het probleem doet zich voor als je de deur aanpast van formaat en dan verandert van draairichting (spiegelen links/rechts). Op zich geen groots probleem, maar het is niet perfect.

Reimer

Citaat van: bart op ma 20 04 2020, 13:45:27
...
bij jouw is het een circelboog als je hem flipt draaien als het waar het start en eindpunt dan gaat het mis

Dus is het op te lossen door de arc te veranderen in een pline (en opnieuw toe te voegen aan de actie).
Ik heb dit getest en het werkt. Goed gezien Bart.  :vreegoe:

Reimer.

Reimer

@Julien:
Ik heb een move actie toegevoegd aan Distance 1 en deze een Distance multiplier van 0.5 gegeven. De actie is gekoppeld aan Flip state1 waardoor deze altijd op het midden van de deur blijft staan. Is dit wat je miste?

Reimer.

julien

Citaat van: Reimer op di 21 04 2020, 10:39:16
@Julien:
Ik heb een move actie toegevoegd aan Distance 1 en deze een Distance multiplier van 0.5 gegeven. De actie is gekoppeld aan Flip state1 waardoor deze altijd op het midden van de deur blijft staan. Is dit wat je miste?

Reimer.
Bedankt om mee te denken, maar dat lost het niet op.
Mijn probleem: http://www.youtube.com/watch?v=SZIrWqyVpHI

Reimer

Ik heb mijn versie bijgevoegd. Wil je eens kijken hoe dit bij jou werkt?

Reimer.

julien

Mooi!
Dat werkt inderdaad zoals het hoort.

Bedankt hoor!

delangstevandestraat

dit is ook een goede deur ;-)

de breedte van de deur heb ik op standaard maten met increment gemaakt, en als je dan eerst je gat aanpast, dan kan je het deurblad (altijd 12 minder) via prop inegeven.

maar daarmee is het originele probleem niet weg ;-(
Ik hou van werken,

Jacob

Bij mij gaat het strechen ook wel een vout, maar dan doe ik de deur dicht en probeer het opnieuw.
Bijgaand een voorbeeld.
Een expert is iemand die steeds meer weet over steeds minder.

delangstevandestraat

Ik heb ontdekt dat het probleem zich voordoet bij cirkels en stukken van cirkels, dus gebruik ik nu gebogen polylines dan is dit probleem meestal weg ;-)
Ik hou van werken,