FastFiber

Logo in onderhoek vervangen zonder dat de attributes verstoren (bij +100tek)

Gestart door Chiel, vr 24 05 2019, 08:28:46

Vorige topic - Volgende topic

Chiel

Goedemorgen op deze vrolijke vrijdag.

Ik heb een hele partij tekeningen waarin een onderhoek staat met een klein logotje die vervangen moet worden door ons eigen logo.
Nu kan ik dit met block editer doen etc etc, maar is er ook een snellere manier dan dit?
Bijvoorbeeld een soor blockreplace, maar dat het wel de instellingen van de attributes voor die tekening onthoud.
Dan hoef ik maar 1 keer dit aan te passen en kan ik het in elke tekening gewoon replacen.

Iemand een idee?
Aangezien het 170 tekeningen zijn :D

bart

Save het block apart met wblock
zodat je de basis versie van het block als aparte tekening hebt.

Pas het logo aan in deze tekening en sla hem op.
Gebruik dit gewijzigde block om de definitie van het block in jouw tekeningen te overschrijven.

https://knowledge.autodesk.com/support/autocad/learn-explore/caas/sfdcarticles/sfdcarticles/How-to-redefine-blocks-in-AutoCAD.html
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Chiel

Blijven dan de ingevulde attributes ook staan?
niet dat ik deze voor elke tekening weer moet invullen, deze zijn per tekening natuurlijk verschillend ingevuld (denk aan gebouwnummer datum etc)

bart

Wat houd je tegen om er even 1 te proberen?

Als die blocken op het logo na het zelfde is wel.
als de att het zelfde zijn maar verplaast kan het ook nog goedkomen maar dan moet je nog wat extra handelingen verichten
zoek even op attsync

zelf een att meer of minder kan je zo upgraden

alleen als er af en toe handmatig in de blocken is geprutst gaat het uiteraadt niet goed.

Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Chiel

Goedemorgen!
Ja ik kon het altijd vragen toch?  :mrgreen:
Ik zal zeker even proberen, laat het nog weten. Ben nu eerst alle tekeningen aan het upgraden, daarna loop ik ze weer bijlangs om het block te doen.
thnx!

hulpje

Probeer anders eens met een script je "foute" block te vervangen door het nieuwe block.
Bijv.:
=================
_-INSERT
"netwerkpad/blocknaam"
0,0
en dan net zoveel spaties als je nodig hebt om je block te inserten
blockreplace
"old blocknaam"
"new blocknaam"
y

===================
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

FastFiber