FastFiber

vieuwport in modelspace

Gestart door Cuberyder, di 23 10 2018, 19:44:13

Vorige topic - Volgende topic

Cuberyder

Hallo,

Ik wou het volgende eens vragen.
Hoe kan je een vieuwport linken aan een modelspace.
Het is de bedoeling om een grondplan op te splitsen in verschillende templates zodanig deze duidelijker zijn en dat je in de modelspace kan zien welke hoeveel templates er zijn en welke deel van het plan die in die template zit.
Ik hoop dat ik het een beetje heb kunnen uitlegen.
Ik zelf gebruik wel draftsight misschien dat dit een verschil kan geven in de feedback

Ik heb in bijlage een vb gegeven.

Cuberyder

alvast bedankt voor de feedback.

Ik heb dit eens bekeken en geprobeerd maar is dit niet vooral om viewports te splitsen in de sheets.
Ofwel doe ik iets verkeerd of zijn er een andere combinaties in draftsight 2018 maar zie geen vieuwports verschijnen in mijn modelspace.

bart

In gewoon standaard autocad kan dat niet automatisch.
maar het zo me verbazen als je daar geen lispje voor zou kunnen vinden

als het echter eenmalig is
zou je de rechthoeken in je model ook gewoon zelf kunnen plaatsen
en er dan bij het maken ban je views voor kunnen zorgen dat deze kloppen met de rechthoeken en ze daarna locken
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

EddyBeerke

Citaat van: Cuberyder op di 23 10 2018, 21:12:47
Ik heb dit eens bekeken en geprobeerd maar is dit niet vooral om viewports te splitsen in de sheets.
Ofwel doe ik iets verkeerd of zijn er een andere combinaties in draftsight 2018 maar zie geen vieuwports verschijnen in mijn modelspace.

CiteerIn model space, you can split the drawing area into one or more rectangular areas called model space viewports
Dus hiermee doe je weldegelijk iets in MODELSPACE en niet iets met Sheets.
Type dit maar eens in op de commadoregel: (ai_tiledvp 4 "_R")
Dit splitst je MODELSPACE in 1 groot en drie kleine viewports rechts.
Nog even zoomen op het gedeelte dat je wilt zien.
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

bart

hoi eddy die vieuws zitten inderdaad in je model maar zijn niet wat er wordt gevraagd.

volgens mij stamt e.a nog uit een hele oude versie voordat er layouts waren en je maar 1 paperspace had.
Die venster met verschillende views van het model zijn niet gekoppeld aan een viewport in je layout.
bij autocad 10 zat volgens mij een tekening van de spaceshuttle als template waar dit in zat.

Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart