kan niet groter printen als 5.00m

Gestart door Arjen, wo 27 06 2018, 08:06:00

Vorige topic - Volgende topic

Arjen

Goedemorgen,

Ik heb een langsprofiel dat ik van dwg naar pdf wil plotten. Nu gaat het om een stuk van >500m, met een schaal van 1:100. Hierdoor wordt mijn tekenblad ca. 5,50m lang. Dat is voor de plotter geen enkel probleem, alleen als ik in mijn page setup manager ga en mijn blad wil verlengen tot deze lengte krijg ik de volgende melding:

"paper size greater than the max paper size the device can support dwg to pdf."

Maar dit is simpelweg dwgtopdf.pc3. Kan ik hier iets in veranderen om alsnog alles op 1 blad te proppen? Of moet ik dan een aparte plotfile oid importen om deze lengte wel te kunnen realiseren?

Mvg Arjen

bart

http://indesignsecrets.com/beware-200-limit-for-pdfs.php

max afmeting is blijkbaar 5080mm  (200inch) voor pdf
waarom moet je pdf zo groot worden als ik vragen mag

Als je hem wilt laten drukken kan de drukker hem ook voor je vergroten.
schaal hem naar 50% en verhoog het dpi om dit te compenseren (met een lijnen tekening in vector pdf niet nodig)
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

hulpje

Grappig!
Net even getest met andere PDF printers en die kunnen dit lange formaat ook niet aan.
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

gery

Waarom plot je niet rechtstreeks van AutoCAD naar papier? Waarom via pdf?
AutoCAD 2020 - Windows 10

julien

Omdat afdrukken en dan scannen nog onnozeler is om snel een tekening bij een klant te krijgen?  :mrgreen:

sschevers

Je kan gewoon een custom papier formaat aanmaken met een lengte van 5 m en er een pdf van draaien.
Zie bijlage als voorbeeld.

Ga naar Plotter configuration wizard --> Device and Document setting --> Custom paper sizes en maak een nieuw formaat aan.

Zorg dat je pmp file met je collega's deelt anders kunnen die hem niet omzetten naar pdf

succes Stephan

julien

De vraag was om een pdf te maken op een lengte van 5,5 meter. Tot 5.08 lukt het perfect.

sschevers

gery

Citaat van: julien op wo 27 06 2018, 14:50:40
Omdat afdrukken en dan scannen nog onnozeler is om snel een tekening bij een klant te krijgen?  :mrgreen:
Dat staat niet in de vraag van de TS. Trouwens, mijn vraag was bedoeld voor de TS.
AutoCAD 2020 - Windows 10

bart

Nogmaal als de pdf bedoeld is om ergens anders afgedrukt te worden
kan je hem naar 50% schalen

Als je bij het printen van de pdf naar papier dan naar 200% schaalt komt hij op de goede maat uit de printer.
en is gewoon 5,5 meter lang.

Als je de dpi verdubbeld bijvoorbeeld naar 600 komt hij er toch op 300 dpi uit wat gewoon een scherpe afdruk geeft

toevoeging
als je schaalt via autocad en niet via de driver van je printer denk dan ook aan het halveren van je lijndikte
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

EddyBeerke

Citaat van: bart op wo 27 06 2018, 21:01:49
Nogmaal als de pdf bedoeld is om ergens anders afgedrukt te worden
kan je hem naar 50% schalen.

Als je bij het printen van de pdf naar papier dan naar 200% schaalt komt hij op de goede maat uit de printer.
en is gewoon 5,5 meter lang.

Als je de dpi verdubbeld bijvoorbeeld naar 600 komt hij er toch op 300 dpi uit wat gewoon een scherpe afdruk geeft

Een andere plot schaal kiezen.
bv 1:200/1:20 is ook wel gebruikelijk met lengte profielen en dan past het op een kortere pdf.
Voor AutoCAD:
Maak dan een block van je profiel en verschaal deze alleen de Y-schaal 10x.
Dan explodeer je dat block en zet je de "Width factor" van de teksten weer op 1.

Anders zou je kunnen kiezen om een extra viewport met een groot gedeelte overlap.
Civil3d 2022, Blender 3.4 gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

bart

Het makkelijkst is gewoon in de driver schalen naar 50%
dan wordt alles buiten autocad aangepast en heb je verder geen apparte layout of pen instellingen nodig

je moet dan wel een ander pdf-printer installeren dwg-pdf van autodesk bied deze mogelijkheid niet
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart