error "test.lsp loading..." in vlide

Gestart door gery, di 12 06 2018, 14:29:52

Vorige topic - Volgende topic

gery

Ik krijg steeds bijgevoegde fout in vlide. Iemand een idee wat de oorzaak is en vooral wat de oplossing is?
AutoCAD 2020 - Windows 10

gery

Even deze terug oprakelen want ik heb nog steeds geen oplossing (gevonden).

delangstevandestraat

heb je misschien een beetje meer van je code om te tonen, want er is niet veel zichtbaar...
Ik hou van werken,
ik kan er uuuren naar kijken...
daarom zorg ik ook dat er altijd genoeg overblijft voor morgen :-)

gery

Het gaat niet zozeer om de code zelf, het fenomeen doet zich willekeurig met diverse lisp routines voor, dat is net het bizarre, met de code is niets mis, want de ene keer gaat het goed en de andere keer gaat het niet goed.
Als ik in VLIDE een routine naar AutoCAD laad, blijft het laden ergens "hangen", en kan ik het alleen oplossen door AutoCAD opnieuw te starten. Ik besef wel dat het probleem voor jullie moeilijk te beoordelen zal zijn, maar misschien was er wel iemand die het ook al ervaren heeft.

bart

Als iets schijnbaar willikeurig optreedt met een lisp is dat meestal omdat er een globale variabele is gebruikte.
die door een andere routine een waarde heeft gekregen waar de code niet mee om kan gaan
of dat er en afhankelijkheid is van een bepaalde instelling welke niet door de routine vooraf wordt gecontroleeerd
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

gery

Citaat van: bart op do 24 03 2022, 15:28:34
Als iets schijnbaar willikeurig optreedt met een lisp is dat meestal omdat er een globale variabele is gebruikte.
die door een andere routine een waarde heeft gekregen waar de code niet mee om kan gaan
of dat er en afhankelijkheid is van een bepaalde instelling welke niet door de routine vooraf wordt gecontroleeerd
Dit ga ik eens verder onderzoeken, bedankt voor de tip.