FastFiber

Hoe groter de tekening, hoe trager het programma

Gestart door hansdenijs, di 05 12 2017, 22:04:19

Vorige topic - Volgende topic

gery

En op welke concrete manier zet je autoconstrain uit? Zo?
AutoCAD 2020 - Windows 10

Philippe

Hoi, ik zit een beetje met het zelfde probleem. tekening is 1680kb.
Ik ben nu volop aan de arcering bezig en dit is echt *****-werk.
Verschillende malen moest ik de autosafe gaan halen omdat het gewoon vast slaagt.
Andere keren moet ik verschillende minuten wachten om een volgende hatch te doen.
Men grafische kaart zou gekoppeld moeten zijn.
Laptop is HP Omen (zie bijlage)
De boven gaande optie heb ik al geprobeerd.
Ik vermoed dat dit één of andere onnozele instelling is, maar men docente weet het ook niet.. :shock:
Iemand nog iedeeen?

Thanks!

julien

Als je gebruik maakt van 'pick points' om de arceerzone aan te duiden is het aan te raden om enkel de arceerzone op je scherm te laten zien, dus in en uit zoomen zodat de te arceren zone ongeveer het hele scherm inneemt. Zet dan de layers uit die je niet nodig hebt. Meestal ga ik zelfs alles uitzetten behalve de contouren en de arceer layer. Dit doe ik met layiso.
Als het te complex is ga ik een extra contour tekenen met polyline in een hulplayer en arceer ik de zone niet met 'pick points' maar met 'select'.
Ook moet je opletten dat je arceer patroon niet te klein staat ingesteld.
Heb je een spelletjes kaart of een cad kaart?

Hetgeen al kan helpen is ook HPQUICKPREVIEW op off te zetten.

Philippe

Het is een gamers laptop, dus ik veronderstel dat er een gamers kaart in zit? Nvidia GeForce GTX 1050Ti
Zou voor studenten meer dan voldoende moeten zijn. En collega's hebben geen problemen met hun "huis-tuin gaming laptops"

Met arceer patroon, is het de schaal die je bedoeld? Die staat tussen de 1 en 12 tot hier toe.
Ik heb men tekening wel opgebouwd met 140 layers, maar op men docente haar laptop werkte dit wel perfect.
Ik heb het overbodige ook al ge 'purge'.
Ik probeer vanavond je tips zeker uit!

Alvast bedankt.

julien

Kan je je bestand delen?
Misschien zien we er iets in.

Dat is inderdaad een gamers kaart, de cad kaarten van nvidia zijn de quadro reeks, maar goed, voor eenvoudig tekenwerk en kleine bestanden heb je zeker voldoende rekenkracht met jouw toestel. Niet bepaald een instapmodel.

Philippe

Bij deze mijn bouwplan.
Ik zal eens beginnen testen ;-)

Erg bedankt voor je tijd!

(Ik heb er en stuk afgehaald, want ik kon die groote niet uploaden )

gery

Ik heb de tekening geconverteerd naar 2010 formaat, en in AutoCAD 2012 64-bit gaat het arceren heel snel. Ik ondervind geen noemenswaardige problemen.

HPQUICKPREVIEW = on
AutoCAD 2020 - Windows 10

julien

Ik zie ook niets speciaals en hier werkt het ook snel.  :?

Philippe

Ik heb een kameraad men laptop nog laten chekken op eventueel problemen, maar die heeft niets gevonden.
Hij was overtuigt dat het in het programma zat.
Ik heb vannacht alles opnieuw geinstalleerd, en het lijkt nu vlot te gaan...
(ik ben nu wel eerst de rest aan het afwerken want morgen is onze eindproef  :shock: :? )

Merci voor alle SNELLE tips!!

Chiel

Anders kan je als noodoplossing wellicht de omtrek(ken) die je wilt arceren even naar een nw tekening kopieeren en daar deze hatchen en dan weer terugkopieren.

Wat ook wel eens wil helpen is alles in model selecteren en dit naar een nw tekening kopieren. En daarna je layouts.
Dit doe ik ook wel eens als tekeningen erg langzaam reageren op commandos.

FastFiber