FastFiber

Dezelfde type blocken dezelfde naam geven

Gestart door pedorie, vr 24 06 2016, 11:38:45

Vorige topic - Volgende topic

pedorie

Ik heb in een tekening 35 lichtmasten (blocken) staan die allemaal een andere naam hebben bijv. "LMN_05" en "LMN_26".
In de block staat de kleur op "white" en linetype op "continuous" en de voorkeur heeft het om dit allebei bylayer te hebben, maar om dat nu voor 35 blocken apart te doen lijkt me overbodig.

Kan ik niet die 35 blocken vervangen (niet één voor één) door 1 block en deze aanpassen?
Autocad Civil 3D 2014

Jon Tampon

Je selecteert je 35 blocks
SETBYLAYER > include blocks > yes

(al je lijnen in je block staan dan op bylayer)

via BLOCKREPLACE
Je wijzigt 1 block als tegoei en de andere vervang je hiernaartoe

(als slechts een gedeelte van je block op bylayer moet staan)
Windows 8.1 (64 bit)
AutoCAD Mechanical 2016 - English SP1

pedorie

Jon bedankt, hiermee staan alle blocken (met een anders naam maar ze zien er wel hetzelfde uit) op "bylayer".

Het "grootste" probleem is dat alle blocken een anders naam hebben. Ik ben op zoek naar een snelle weg (dus niet één voor één) om van 35 verschillende blocknamen er in totaal één te krijgen.
Autocad Civil 3D 2014

gery

Citaat van: pedorie op vr 24 06 2016, 15:04:58Ik ben op zoek naar een snelle weg (dus niet één voor één) om van 35 verschillende blocknamen er in totaal één te krijgen.
Je kan eventueel een (V)LISP functie schrijven, maar voor éénmalig 35 blocks te converteren loont dat de moeite niet. Dan gebruik je best het commando BLOCKREPLACE.
AutoCAD 2020 - Windows 10

cadtools@gmail.com

Dwgs uit Revit hebben de nare eigenschap om ieder block andere naam te geven. Familynaam met uniek id. Bijkomende bezwaar is dat het insertionpunt iedere keer verschilt. Daar is een truc voor om recht te zetten.
http://www.lee-mac.com/justifybasepoint.html