yoin

Jerredf

Hallo,

Ik heb het volgende probleem:

Ik ben bezig met een 3D model in autocad 2013, waarbij vervolgens tijdens inzoomen en 3Dorbit soms de solids verdwenen en weer verschenen (of bij wisselen van visual style). Gisteren afgesloten en vandaag weer begonnen, waren ale solids weg, ongeacht welke visual style of view. Ik krijg ze niet terug met regen of restore en audit helpt ook niet. Als ik vervolgens een BAK-file omzet in DWG en open, heb ik hetzelfde probleem. Nu zag ik net dat het ook bij andere, kleinere 3D opzetjes gebeurt.

Als ik alles selecteer, geeft het programma wel aan dat ik 600+ solids heb geselecteerd, maar als ik ze C/P in een nieuw document, zijn ze nog steeds niet zichtbaar.

Ik heb al van alles geprobeerd, maar ik kom er maar niet uit... Heeft iemand hier ervaring met dit probleem en een oplossing?

Alvast bedankt!

roy_043

Mijn eerste idee is dat de solids zo ver uit elkaar staan dat ze bij een zoom extents niet meer goed te zien zijn. Maar objecten kunnen onzichtbaar gemaakt worden of op een laag staan die 'off' staat. Het helpt waarschijnlijk als je een (kleine) voorbeeld dwg post.

jo-king

Het lijkt me eerder een grafisch probleem... Vermits je ze wel kan selecteren, zijn ze effectief aanwezig.
+ het zit in meerdere tekeningen?

Mogelijk nieuwe driver grafische kaart geïnstalleerd?
type even het commando 3DCONFIG in & wijzig even het vinkje bij de hardware acceleration.

CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional