yoin

hub

Hoi,
Als ik tekeningen in autocad uitprint wordt het hele vel papier zwart uitgeprint, terwijl er niks getekend is. De getekende lijnen worden echter ook geprint in de kleuren volgens mijn autocad istellingen.
Ik vermoed dat er een instelling is die aan de printer doorgeeft dat de vrije ruimte van de tekening zwart uitgeprint moet worden.
Hoe kan ik de instelling weer wijzigen zodat de vrije ruimte niet in een kleur geprint wordt?
Alvast dank voor de reactie.

Hub.

hub

Ik ben er ondertussen achtergekomen dat als ik één bepaalde tekenlaag bevries in modelspace ik het probleem kan omzeilen. Het werkt ook om de tekendelen van die bewuste laag om te zetten naar een andere laag.
De grote vraag blijft voor mij; hoe kan dat?

roy_043

Ik vermoed dat het hier om een onzichtbaar object (arcering of solid) gaat. Mogelijk heeft het object dezelfde kleur als de MS achtergrond.

hub

Hoi Roy,
Achtergrond MS had ik al eens gewijzigd, maar dat leverde geen verschil ook geen vreemde objecten.
De moeilijkheid is natuurlijk de onzichtbare delen zichtbaar te maken. Heb je daar nog tips voor?

Alvast bedankt, Hub

bart

het abject kan ook in je layout zitten.
of onderdeel zijn van het kader block

Mag je de tekening uploaden ?
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

hub

Hoi Bart,
Bij deze de tekening in DWG.
Tevens ook de printen in PDF bijgevoegd.
Je ziet het zwarte vlak overigens niet in de preview voordat je de tekening opslaat of printopdracht geeft, dat zie je pas nadat de tekening geprint wordt of opgeslagen is.
Ik hoop dat je er wat mee kunt doen.

Alvast bedankt,
Hub

bart

Ik krijg geen zwart vlak in de dwg bij het printen en kan verder ook niet zo gauw iets vinden
Bij het gebruik van audite zitten er wel 2 fouten in de tekening
misschien is je probleem daarmee opgelost.

Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

roy_043

Het valt op dat de 'probleem laag' (~hk BOUWKUNDIG) als enige de kleur rood heeft. Mogelijk wordt het probleem veroorzaakt door een verkeerde CTB(-instelling).

hub

Hoi Bart en Roy,

Het vermoeden dat er iets in de CTB's was had ik ook, maar ik kon niets vinden.

Ik denk dat het probleem opgelost is door audite te gebruiken. Ik kende audite niet maar ik heb me eea uitgezocht en toegepast. Ik kreeg 4 foutmelding in het bewuste bestand.
Bij de tests die ik daarna deed was het probleem opgelost!

mijn dank voor de hulp.
Hub.

bart

audite en recover zijn tools die de database van te tekening controleren.
rare onverklaarbare fouten worden hier redelijk vaak mee opgelost.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

FastFiber