yoin

j@n

Ik werk nog steeds met Autocad 12 LT. Mijn computer draait nog op Windows 7 maar ik wil hem graag updaten naar Windows 10. Heeft iemand hier al ervaring mee? concrete vraag: werkt autocad 12 LT in windows 10? En ja ik weet dat 12 LT niet meer wordt ondersteund, dus zal ik geen support krijgen.  :lol: Maar ik ben op dit moment niet in de positie een nieuwere versie aan te schaffen. :(

Adrianus

Wat ik er van weer is dat zelfs AutoCAD 2014 onder Windows 10 niet zal draaien.
Heb ik tenminste van een collega gehoord. Op zijn PC draait AutoCAD dus niet meer.
Daarom zal ik Windows 10 voorlopig niet installeren. Al was het alleen maar omdat in januari wordt geprobeerd Windows 10 zondermeer door je strot te duwen. Schofteriger kan in mijn ogen niet.
Groet,
Adrianus.

j@n

zonder een off-topic discussie te starten begrijp ik die woede tegen Windows niet helemaal. Andoid en Apple doen niet anders. Ik vind autodesk nog erger. Die geven gewoon geen support meer en verplichten je dure nieuwe versies te kopen terwijl je die helemaal niet nodig bent. Maar goed, Niet updaten dus als ik Autocad wil blijven gebruiken.  :roll:

Adrianus

J@n,
Ik wil ook geen discussie starten maar kwam er deze week bij stom toeval achter dankzij Easy4Sevice waar ik een PC in onderhoud heb. Die stuurde mij een mail met voorgaand bericht. Als ik daar mijn PC niet in onderhoud had gehad dan had, zonder dat ik er van op de hoogte geweest was, mijn PC in januari automatisch bijgewerkt geweest. Waar mijn "woede" daarover vandaan komt is dat ze bij microsoft in mijn ogen nu werken volgens het principe "Wat niet weet wat niet deert". En dat onder het mom van "het is toch gratis". En daar was ik goed pissed over.  :wink:

Groet,
Adrianus

Adrianus

Hoi allemaal,
Even een klein HERSTELBERICHT. Als je je PC update met Windows 10 kan het zijn dat AutoCAD opnieuw moet worden geactiveerd. Hoorde ik net van mijn collega. Dit gaat in ieder geval op voor AutoCAD 2014. Die is dus weer werkend te krijgen :lol:. Voor de oudere versie's ben ik niet op de hoogte.

Met vriendelijke groet,
Adrianus.

j@n

En met opnieuw activeren bedoel je de code opnieuw ingeven?

bart

Autocad 14 draait prima op win 10.
Het is bij ons wel een schone installatie van het complete systeem.

Je kan het overigens gewoon proberen
Als je systeem goed werkt kan je terug naar je vorige windows versie.

ps. kijk ook even bij autodesk.
de voorwaarden gaan sterk veranderen
misschien tijd om gelijk autocad te upgraden
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Adrianus

@J@n en Bart,
Met opnieuw activeren bedoel ik inderdaad de code opnieuw invullen. Dit is waarschijnlijk aan de orde als het geen schone installatie is. Bij mijn collega deed zich dit probleem voor met AutoCAD 2014.
Voor eerdere versie's van AutoCAD ben ik zoals gezegd niet op de hoogte.
Groet,
Adrianus