FastFiber

Hatch met pattern, in bepaalde layer

Gestart door Bart Dheere, ma 30 11 2015, 15:40:43

Vorige topic - Volgende topic

Bart Dheere

Bestaat er een mogelijkheid om een hatch standaard op een layer te plaatsen? Dat een bepaald patroon eigen kan gemaakt worden aan een bepaalde layer.

Groeten,
Bart

hulpje

Tuurlijk kan dat!

Simpelste manier:
Maak een arcering naar wens en op de juiste laag en sleep deze arcering naar je TOOLPALETTE.

Mvg. Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

julien

Hulpje zijn methode is 1 optie, een andere is:

Dit kan pas vanaf versie 2016 denk ik.

Bart Dheere

Ok. Bedankt.

Zal morgen de optie toolpalette uittesten.
De optie upgraden ben ik al een tijd van plan, maar heb wat schrik  dat ik veel zal kwijt zijn.

bart

Over het algemeen kan je bij autocad alles mee nemen naar de volgende versie mits er enige structuur in je aanpassingen zit.
Het mooiste is je aanpassingen in een eigen cui onderbrengen
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

julien

Citaat van: Bart Dheere op do 03 12 2015, 00:34:39
De optie upgraden ben ik al een tijd van plan, maar heb wat schrik  dat ik veel zal kwijt zijn.
Het leuke aan AutoCAD is dat je verschillende versies naast elkaar kan installeren. Ik laat ook altijd de vorige versie staan voo 'het geval dat'.

Jon Tampon

@julien

Ik heb ook eens 2 versies (2010/2012) naast elkaar geïnstalleerd, maar bij het rechtstreeks (lees dubbelklikken op bestand) openen van een tekening, opende hij deze steeds in 2010 versie.
Standaard openen stond nochtans ingesteld op openen met 2012 versie. Dan heb ik alle waarden van AutoCAD in het register moeten aanpassen van 2010 naar 2012. Bij mij was dit niet zo'n succes.
Loopt dit bij jullie wel vlotter?
Windows 8.1 (64 bit)
AutoCAD Mechanical 2016 - English SP1

julien

Ik heb daar inderdaad nooit problemen mee gehad.
Heb je misschien 2010 na 2012 (opnieuw) geïnstalleerd?

Jon Tampon

Neen, 2010 draaide gewoon.
Daarnaast 2012 dan bij geïnstalleerd.

En nu 2010 verwijderd (na checken of alle instellingen goed stonden)
Windows 8.1 (64 bit)
AutoCAD Mechanical 2016 - English SP1

bart

Er is inderdaad wel eens een probleem geweest met de autocad dwg launcer. in samenhang met een bepaalde os (win vista of xp)
Dit had te maken met onvoldoende rechten tijden de installatie

handmatig het dwg aan de dwg launcer koppelen (en dus niet aan acad.exe) was hier voldoende om het te fixen

tegenwoordig onder win 7 pro geen problemen ik heb 2014 t/m 2016 op mijn systeem staan
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

jo-king

het wordt altijd afgeraden om een DWG te openen vanuit verkenner door er gewoon op te dubbelklikken...

open het netjes vanuit de software, dan heb je zulk probleem niet.

want als je autocad LT; autocad; autocad architecture; autocad civil; autocad map;... en dan nog verschillende jaargangen op je systeem hebt staan, mag je er vanuit gaan dat 'ie zelden de juiste versie zal opstarten.
Het hangt allemaal af van de-door-jou-laatst-gestarte software
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

FastFiber