Layers opslaan voor later gebruik

Gestart door Cad_user86, wo 25 11 2015, 10:26:20

Vorige topic - Volgende topic

Cad_user86

Hallo,

Mijn 'layerstructuur' begint aardig te lukken.
Nu heb ik zelf lijntypes aangemaakt via kladblok in mijn acadiso.lin... en ze werken.
Hieronder een voorbeeld van een linetype:

*VUILWATER,Vuilwater __ VLW __ _>_ __ VLW __ _>_ __ VLW _
A,6.35,-3.175,["VLW",STANDARD,S=2.54,y=-1.27],-10.805,6.35,-3.175,3.175,[">",STANDARD,S=2.54,y=-1.27],4.825,-3.175

Nu wil ik deze lijn gebruiken in mijn layermenu voor de layer "Vuilwater"
Hieronder een voorbeeld van de layer:

[->Vuilwater]
            [Leiding]^C^C'-la;m;T52_VLW_ALL;c;63;;l;vuilwater;;;
            [<-Text]^C^C'-la;m;T52_VLW_TEXT;c;yellow;;l;continuous;;;

Als ik de menu inlaad in autocad (via MENULOAD) en dan de layer "vuilwater" selecteer, neemt hij echter steeds de lijn continuous voor de leidinglayer ipv de lijntype "vuilwater"...

Iemand die mijn fout ziet?

Bedankt :vreegoe: :mrgreen:

roy_043

Ik raad aan om na het wijzigen van het .lin bestand het CAD-programma opnieuw op te starten. Controleer ook of MEASUREMENT goed staat (ON) in jouw tekeningen en templates.

Het begin van de macro's is overigens vreemd: ^C^C'
^C^C = Annuleer actieve commando's.
' = Roep het commando transparant aan.
De combinatie is niet zinvol.

Cad_user86

Dag Roy,

De opbouw komt van een post van bart, werkt bij mij prima zo... :)
Het opnieuw opstarten geeft geen oplossing.
Als ik mijn layer selecteer om de leiding te tekenen, neemt hij steeds een continuous lijn.
Wanneer ik echter eerst een lijntype inlaad van de acadiso-file en dan pas de layer selecteer doet hij dit wel correct met het juiste lijntype...

iemand hier een verklaring voor?
Voorlopig heb ik een template aangemaakt waarin deze lijn al ingeladen zijn...

roy_043

Wat gebeurt er als je een 'standaard' lijntype gebruikt in jouw macro dat nog niet in de tekening aanwezig is?

bart

Weet je zeker dat autocad standaard jouw acadiso.lin gebruikt en niet een ander  acadiso.lin bestand.

Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Cad_user86

Dag Bart,

Hoe kan ik dit controleren?
Bij mijn weten staat er maar één versie autocad op (nioeuwe pc)

Roy,

De hidden lines, dashdot lines etc laadt hij goed in (de vorige keer toch. mss best vanavond nog eens nakijken)

grts

bart

Type op de commandline  â€"linetype <enter> kies l voor load <enter> kies  ? <enter>
Autocad opent nu het pad naar het standaard lin bestand
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

roy_043

In een vorige bijdrage heb ik je gevraagd om de MEASUREMENT variabele te controleren. Ik raad je aan om dit alsnog te doen. Naast de SRCHPATH variabele bepaalt deze welk .lin bestand het CAD programma gebruikt (acad.lin of acadiso.lin).

Reimer

Ik gebruik vaak (findfile "acadiso.lin") om te zien waar autocad een bestand (als eerste) vindt. Gewoon intypen in de commandoregel, incl. de haakjes. Controleer of de gevonde locatie dezelfde is als die waar jij het bestand hebt aangepast.

@Roy; wat doet SRCHPATH bij jou? Bij mij kent acad deze niet.

Reimer

roy_043

Citaat van: Reimer op di 15 12 2015, 11:36:15
Ik gebruik vaak (findfile "acadiso.lin") om te zien waar autocad een bestand (als eerste) vindt. Gewoon intypen in de commandoregel, incl. de haakjes. Controleer of de gevonde locatie dezelfde is als die waar jij het bestand hebt aangepast.

@Roy; wat doet SRCHPATH bij jou? Bij mij kent acad deze niet.

Reimer
Oops, mijn fout. SRCHPATH bestaat in BricsCAD maar niet in AutoCAD.
Voor AutoCAD moet je blijkbaar (getenv "ACAD") gebruiken.

bart

autocad neemt standaard gewoon de eerste acad.lin of acadiso.lin die hij tegenkomt in het zoekpad.

@ roy je kan het zoekpad ook bij options zien dat leest makkelijker dan een lange lijst op de commandline
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

gery

Citaat van: Cad_user86 op za 12 12 2015, 11:02:45
Als ik mijn layer selecteer om de leiding te tekenen, neemt hij steeds een continuous lijn.
Wanneer ik echter eerst een lijntype inlaad van de acadiso-file en dan pas de layer selecteer doet hij dit wel correct met het juiste lijntype...
Je kan enkel geladen lijntypes gebruiken.
AutoCAD 2020 - Windows 10