FastFiber

dwg to pdf

Gestart door Borrie, do 27 08 2015, 15:35:49

Vorige topic - Volgende topic

Borrie

Hallo,

Sinds enkele dagen is het voor mij niet meer mogelijk een pdf te maken met dwgtopdf printer in AutoCad.
Wanneer ik kies voor de dwg to pdf plotter komt er in het plotscherm gelijk een verwijzing in te staan naar de HP T2500 plotter die we hier hebben staan. Blijkbaar is er iets niet goed gegaan in de pc3 of pmp file.
Als ik nl. via properties in het plot scherm naar de plotter configuration editor ga en daarna naar het tabje "Device and document settings" zag ik onder PMP file name een verwijzing naar onze HP T2500PS.pmp bestand. Dit heb ik hersteld naar dwgtopdf.pmp.
Hiermee is blijkbaar het probleem niet opgelost, want wanneer ik nu dwgtopdf kies krijg ik nog steeds de verwijzing naar de HP T2500.pc3
Ik kan momenteel dus geen pdf maken via dwgtopdf. Ik heb van een collega de bestanden gekopieerd en de bestaande bestanden overschreven door die van mijn collega, maar hiermee is het probleem niet opgelost.

Iemand een idee?

bart

je systeem al een keer opnieuw opgestart ?
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

hulpje

Beste Borrie,

Probeer het anders een met mijn pc3 file.

(Bewaar voor de zekerheid jouw pc3 en pmp files.)

Via de OPTIONS van AutoCAD --> Tabblad Plot & Publish --> Add or Configure Plotters ga je dan mijn PC3 toevoegen als een nieuwe plotter.
Als het goed is, wordt er dan automatisch een nieuw PMP bestand gemaakt.

Mvg. Richard
(P.s. de bijlage moet je even hernoemen naar pc3, omdat het niet mogelijk is om pc3 files te uploaden)
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Borrie

Na het opnieuw opstarten blijft de verwijzing naar de HP designjet T2500 aanwezig.

Ik heb als eerste het bestand van hulpje gedownload en het bestaande pc3 betsand hiermee overschreven en het aanwezige pmp bestand verwijdert. hierna bleef de dwg to pdf nog steeds verwijzen naar HP designjet T2500. Daarna heb ik het pc3 bestand van Autocad LT 2014 geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat. Als laatste heb ik met het pc3 bestand van AutoCAD LT 2016 het pc3 bestand van de map plotters van AutoCADLT 2015 opschreven. Hiermee lijkt het probleem opgelost. Ik kan nu weer pdf bestanden maken met deze printer.

Bedankt voor de tips.

ludovanson

converteren met dwg2pdf , met dit programma kan je meerdere dwg simultaan naar pdf converteren

HofCAD

Beste Borrie,

Persoonlijk werk ik het liefst met Paperless Pinter!
http://www.rarefind.com/paperlessprinter/download.html

Met vriendelijke groet, HofCAD CSI.
ACADcadabra