MA- Match properties - dimension, anotative verandert niet mee -Autocad 2015 LT

Gestart door Veldreinier, wo 20 05 2015, 11:34:00

Vorige topic - Volgende topic

Veldreinier

MA- Match properties - dimension, anotative verandert niet mee -Autocad 2015 LT

Ik werk met autocad 2015 LT, heb anotative dimension.

Echter heb ik nu alles dimension met 1: 8 en 1:16 op mijn tekening. Vervolgens verander ik bij 1 dimension line 1:16.

Daarna wil ik nog meer dimensions aanpassen met die wijziging, echter met het commando MA, wordt niet verwerkt.

Hoe kan dit?

Veldreinier

Niemand?

Moeten jullie het dwg bestand ontvangen?

bart

Het is onduidelijk wat je probleem is.

Aan de hand van je vraagstelling lijkt het of je het concept niet goed begrijpt.
Je hoeft de maatlijnen niet aan te passen.

Als de maatlijnenstijl is ingesteld voor een bepaalde schaal
Is deze gekoppeld aan de schaal van je viewport in je layout.

Misschien inderdaad even de tekening uploaden
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Veldreinier

Het gaat voornamelijk erom, dat ik bij het instellen van mijn dimension, standaard alle schalen vermeld wil hebben.

Echter kan ik dat niet, vandaar dat ik nu elke keer via properties bijgaand scherm invul. Waarna ik vervolgens alle dimensions gelijk wil trekken door het commanda MA.

De tekening verduidelijkt niet alles, de bijlage wellicht wel.

Veldreinier

Citaat van: bart op wo 27 05 2015, 11:06:42
Aan de hand van je vraagstelling lijkt het of je het concept niet goed begrijpt.
Je hoeft de maatlijnen niet aan te passen.

Ik wens eigenlijk, dat alle schalen vermeld staan in mijn model bij de dimension en dat ik geen MA moet gebruiken

Reimer

Ik gebruik dit zelf niet voor maatvoering maar bij mij werkt het wel. De annotatie schalen worden netjes gekopieerd. Als je MA start en een bron object selecteerd kun je vervolgens kiezen voor Settings. Bij mij staat alles aan. Je kunt hier dimensions uitzetten.

Reimer