FastFiber

Autocad bestand exporteren naar bijv. JPG

Gestart door Willem Bijma, di 05 04 2005, 12:12:23

Vorige topic - Volgende topic

Willem Bijma

Ik wil graag mijn Autocadbestanden kunnen exporteren naar (een algemeen bruikbaar formaat zoals) JPG of GIF. Kan dat met AutoCad LT or moet ik daat een speciaal programmatje voor installeren?

bart

bidmap kan met het commando bmpout

jpg kan via het print menu door de jpg printer te kiezen.

verder kan je ook nog knippen en plakken
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Willem Bijma

Maar volgens mij kan ik niet printen naar een jpg printer en ik kan " bmpout" niet vinden. SHIT!
Willem

julien

Je kan ook opteren om de bestanden te exporteren naar dwf of pdf, voor beide bestanden zijn er gratis viewers beschikbaar.

Joop

Je moet BMPOUT typen op de commandline.

Als je in de help van AutoCAD ( F1 ) zoekt op de tem IMAGE krijg je heleboel verwijzingen.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

Nikolai

Ik heb ooit ergens het programma "Easy DWG-DXF to Image Converter" gedownload. Hiermee kun je .dwg bestanden gemakkelijk omzetten naar .jpg of iets dergelijks. Van welke site ik het af heb gehaald kan ik je niet meer vertellen.

Suc6

Willem Bijma

Ja! Bmpout doet het. Lekker blokkerig bitmapje, maar ik denk dat het goed genoeg is. BEDANKT  :wink:

Willem

Joop

Blij dat het werkt. :D
Hoe groter het beeldveld hoe fijner de bitmap. :lol:
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

Nikolai

Mooi commando dat Bmpout, alleen jammer dat de viewports in paperspace niet zichtbaar worden. Of doe ik iets niet goed?

bart

ik gebruik bpmout zelf allen voor kleine plaatjes
(bijvoorbeeld een schema voor in een excell map)
1 vieuwport kan je afdrukken als je hem eerst op model zet.

welke manier je kiest hangt samen met het doel.

je kan ook een plaatje uitvoeren via export
of via een printerdriver (jpg of pdf plt) of je hier gebruik van kan maken hangt er van of of je over software beschikt om ze in te leze en te bewerken.
Een scherm afdruk is ook een mogelijkheid.
verder is er software die gewoon een dwg of dxf kan inlezen en hier een plaatje van kan maken.
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

FastFiber