FastFiber

Nieuwe PC met graka PNY QUADRO K2000D enz. ok voor gebruik met AutoCAD etc.?

Gestart door jg1, di 27 05 2014, 11:51:00

Vorige topic - Volgende topic

jg1

Beste,

Ik ga een nieuwe pc kopen en wil dat ie goed geschikt is voor tekenprogramma's zoals Autocad. Wat zijn de belangrijkste punten/onderdelen waarop ik moet letten?

Ik heb volgende configuratie in gedachten:
Processor: Intel core i7 4770K
RAM: 16GB
SSD: Intel 120GB 2.5inch 530 Series ofwel Samsung 120GB 2.5 INCH 840 EVO SERIES BASIC MZ-7TE120BW
Grafische kaart: QUADRO® K2000D 2GB GDDR5 384 CUDA CORES
(zie http://www.tones.be/product/quadroreg-k2000d-2gb-gddr5-384-cuda-cores)

Verklaring keuze graka: De K2000 is nog net betaalbaar voor mij(550euro) en komt voor in de lijst van certified hardware van autodesk. Ik kies wel de K2000D omdat die een DVI-D aansluiting heeft en mijn scherm IIYAMA Prolite E2409HDS ook een DVI-D aansluiting heeft; of maakt dat geen verschil DVI-D of DVI-I? De K2000D heeft dan van DisplayPort-aansluiting 1x Mini, de K2000 heeft 2x DisplayPort en 1 DVI-I... maar is DisplayPort-aansluitingen belangrijk?

Met deze configuratie hoop ik toch goed te kunnen werken voor lange tijd... of hebben jullie opmerkingen/bedenkingen?

Heeft er iemand gebruikerservaring met de opgesomde producten?

julien

jg1

Dag Julien,

Ik ga het vooral gebruiken voor tekenen in Autocad, vooral in 2D (bouwkundig tekenen), maar ik wil ook wel dat mijn systeem met 3D-programma's kan werken zoals Revit of Inventor, alhoewel het nog niet zeker is dat ik die ga gebruiken.

julien

Als je niet zwaar gaat beginnen renderen of gigantische plannen gaat maken zie ik (als leek) geen probleem met zo'n systeem.