FastFiber

Polyline verlengen

Gestart door Roy, vr 24 01 2014, 15:56:35

Vorige topic - Volgende topic

Roy

Ik heb een algemene autocad vraag. Stel ik heb een losse polyline van 1000. Wanneer ik op de lijn klik - endpoint - richting - en dan 250, soms word de lijn 1250 en soms 250. Ik zou graag willen zien dat ik hem ten alle tijden verleng, zonder dat ik daar het commando stretch gebruikt. Weet iemand dat?

Best wel basic, maar ik heb het zelf nooit kunnen vinden.

sschevers

Roy,

Kijk eens naar het commando lengthen.

stephan

Oppie

Als je op TAB drukt dan kan je de totale lengte die hij moet worden ingeven, door herhaaldelijk op tab te drukken kan je wisselen tussen graden en lengte. Bij een rectangle kan je zelfs kiezen welke zijde langer moet.

Roy

Ik kan inderdaad met TAB kiezen hoe het verlengt kan worden, dat wist ik niet, ook onder een hoek inderdaad.
Als ik een lijn van 1000 heb getekend en ik wil deze 1250 maken, was ik gewend, de lijn aan te klikken en dan de endpoint en dan de richting bepalen (polar) en dan 250 in te tikken.
Nu moet ik dus eerst elke keer 2 keer de TAB indrukken. Kan ik dat ergens veranderen dat ie 'stetch' met bepaalde lengte als voorkeur kiest in plaats de totale nieuwe lengte.

Bedankt iig.

Jon Tampon

Windows 8.1 (64 bit)
AutoCAD Mechanical 2016 - English SP1

Roy

Jep.

dsettings - dynamic input - enable dimension input where possible uitvinken. en het werkt zoals ik het wilde hebben.

Bedankt

FastFiber