yoin

Roy

Hier de bijlage. Deze waren leeg. ik heb zelf de DDEDIT aangemaakt. Maar properties krijgt de voorkeur.
de mcad2012.cuix die is geladen, draagt de dubbelklik actions, maar is dus leeg.

Ik vermoed een fout/bug in de cui van matrix, krijgen wij het niet opgelost, dan ga ik ze toch maar een bellen, aangezien een collega van met acad/matrixcad 2009 werkt en ook de dubbelklikfunctie kan wijzigen.

Reimer

De door jouw aangemaakte actie geldt voor Text-objecten. Dus niet voor attribuut-blocken. Volgens mij opent autocad altijd de properties wanneer er geen specifieke double klic actie is ingesteld.

Wanneer in matrixcad 2009 wel alle Double Click Acties zitten dan zou ik zeker contact opnemen met Matrixcad voordat je zelf alles gaat bewerken.

Reimer

Roy

Dat klopt ook. maar als je even terugleest, dan heb ik ook gezegd dat ik dat voor tekstobjecten wil.
Ik snap niet dat er geen double click actions staan ingevuld. Het lijkt me dat een dubbelklik op tekst toch altijd standaard is om die dan te kunnen wijzigen. Naast dat ik hem ook kan wijzigen in properties scherm of met het commando DDEDIT.

Vooralsnog, er waren géén double click commando's ingevuld na installatie acad en matrixcad, en ik heb die DDEDIT commando er zelf erbij gezet om te testen of ik dan wel de tekst kan aanpassen met dubbelklik. Zou het werken zou ik de BLOCKEDIT en ATTEDIT (verzin ik ff) er zelf later bijzetten. Maar vooralsnog krijg ik steeds het properties scherm na een dubbelklik, waar  ik ook op klik.

Roy

Dit is nu opgelost, ik heb matrix gebeld en zij hebben met een meekijk programma, de mxcad_2012.cuix ge-unload. En via hun eigen standaard cui weer geload en toen was het opgelost.
Ik kan nu nog steeds niet echt zeggen waar het probleem lag, wellicht een fout in de meegeleverde cui bestand van matrixcad. De double click actions waren immers leeg.

FastFiber