FastFiber

Dubbel klik single line tekst aanpassing

Gestart door Roy, di 21 01 2014, 14:12:18

Vorige topic - Volgende topic

Roy

ben van acad 2006 zijn 2012 gegaan.
Nu komt het properties scherm naar voren bij een dubbelklik. Ik wil bijvoorbeeld in een block of attribute bij een dubbelklik. maar het fijnste zou zijn de tekst wijzigen. Nu heb ik dit http://www.cadsite.be/smf/index.php?action=post;topic=3896.0;last_msg=20576 allemaal geprobeerd. Ik heb in de cui een dubbelklik commando toegevoegd "ddedit" maar toch blijft het properties scherm naar voren komen. in de laatste post van die link legt iemand wel iets uit dat properties boven text edit staat, maar ik begrijp dat niet helemaal.
Zou iemand dat laatste toe kunnen lichten?

Thnx

delangstevandestraat

Als je op de attrib uit een block dubbelklikt komt toch de enhanced attribute editor tevoorschijn.

ttz, bij mij toch ;-)
Ik hou van werken,
ik kan er uuuren naar kijken...
daarom zorg ik ook dat er altijd genoeg overblijft voor morgen :-)

Roy

Nee bij mij komt er alleen het propertiesscherm. Ik zou willen dat er de attribute editor kwam. het gaat vooral om de tekst aanpassing met een dubbelklik. ik kon dat gewoon in 2006 en wil dat weer in 2012. ook al kan ik de tekst aanpassen in het propertiesscherm.

delangstevandestraat

Er zal waarschijnlijk een of andere system variable verkeerd staan,

bij options / user preferences staat double click editing toch aan ?

Als je dubbelklikt, wat verschijnt er dan in de command regel ?

"_eattedit" zou het moeten zijn...
Ik hou van werken,

Roy

staat aan ja.

als het properties scherm wel in beeld staat komt er niets in het command scherm
als het properties scherm niet in beeld staat komt er ( '_.properties ) te staan.

Ik denk dat het ligt dat het properties scherm ergens gewoon de voorkeur krijgt t.o.v. bijvoorbeeld ddedit.
Er stond overigens na de installatie van autocad niets in de CUI bij double click action, ik heb daar een nieuwe 'action' aan toegevoegd en het ddedit commando.

Bedankt voor het meedenken iig.

Reimer

Wij gebruiken Civil3D op autocad.
Als ik met standaard autocad werk is acad.cuix de "main cui file". Hierin zitten ook alle Double Click Actions.
Als ik met Civil3D werk is c3d.cuix de "main cui file". Hierin zitten geen Double Click Actions. Wel is nu acad.cuix geladen als Partial Customization File. Hierin kun je de acties aanpassen.

Reimer

Roy

Oke nu is nij mij Mcad2012.cuix geladen als main cui, ik vind daar wel gewoon 'double click actions', maar wel dus leeg (heb daar zelf ddedit aangevoegd). om te proberen of het dan wel werkte
bij partial customization file vind ik geen ACAD.

Wat moet ik nu doen, om het werkend te krijgen? dat ik dus met dubbel klik, in een block kom, het attribute scherm krijg of tekst kan aanpassen etc. Ik zie die acad niet staan bij PCF, ik snap het niet helemaal, ben ik best een leek wat dat betreft, maar wil gewoon dubbel klikken  :D :D

Reimer

Als er geen acad.cuix is geladen mis je dan niet een heleboel commando's?
Heb je wel alle gebruikelijke menu's, ribbons of toolbars?

Reimer

Roy

Nee ik zie alleen geen ACAD bij PCF staan. Dus de ACAD.CUIX is wel geladen, maar die zou bij PCF moeten staan volgens jou? (paar posts terug)  Ik zie daar geen double click actions staan verder

Alle commando's werken (voor zover ik weet), alleen kan de toolbar niet laden van matrixcad (ander topic vraag ik dat ook) (offtopic)

Oja een dubbel click action op bijvoorbeeld tekstwijziging (ontopic)

Reimer

In combinatie met jouw andere probleem lijkt het erop dat je eerst de menu's goed op orde moet krijgen.
In de bijlage een print van mijn CUI.
Civil (c3d.cuix) is de basis.
Acad (en vele anderen) zijn Partial.
Bij de command list is te zien dat bijvoorbeeld het commando Polyline zowel in acad.cuix als in civil.cuix zitten.

Het zou nog kunnen dat het complete acad menu is opgenomen in het matrixcad menu.
Komt het commando Polyline bij jou ook uit de source ACAD? Of is deze opgenomen in Mcad2012.cuix?

Reimer

delangstevandestraat

Wat staat er ingesteld in CUI ?

- linkerboven venstertje,
- scrollen naar double click actions,
- bij de items attrib
block attrib enz...

zie bijlage
Ik hou van werken,

Roy

De main is Mxcad2012 zoals ik al zei.
En bij de 'PCF' vind ik geen ACAD terug

Mijn double click actions zijn leeg.

ik kan matrixcad toolbars niet laden via rechter muisknop terwijl ze wel bij PCF te zien zijn.

Reimer

Ok, blijkbaar bevat mcad2012.cuix een menu met de naam ACAD (verwarrend naar mijn idee). Hierin zitten dan blijkbaar de standaard autocad commando's maar niet de double klic actions. Ik zou dan toch even bij de makers van Matrixcad navragen hoe dit zit.
Wat je zou kunnen doen is op het tabblad transfer zowel mcad2012.cuix als acad.cuix openen. Nu kun je de double klic actions van de ene naar de andere slepen en vervolgens de wijzigingen opslaan.

Reimer

Roy

Dat had ik ook al gedaan, ik had DDEDIT toegevoegd, bij double click action, maar toch kreeg het propertiesscherm de voorkeur steeds (als ik PICKFIRST e.d. even omzet) bij dubbelklikken.

Reimer

Kun je een schermprint laten zien van jouw double click action?
Bijgaand die van mij.
Heb je bij alle geladen cuix's al gecontroleerd of hierin misschien de double click actions zitten?

Reimer

yoin