FastFiber

Kleuren in een PDF

Gestart door Ropa, za 07 12 2013, 16:08:54

Vorige topic - Volgende topic

Ropa

Ik print een viewport naar een PDF bestand. dit print ik naar de autocadprinter "DWG to PDF" die standaard in autocad(2014) zit. Bij de ene tekening is dan de kleur blauw (color 5) echt blauw en bij een andere tekening is de kleur veel lichter. Ik kom er niet uit waar dat aan ligt. Het zal waarschijnlijk e.o.a. instelling zijn maar kan het niet vinden. Wie weet een/de oplossing?
bvd :?

julien

Dat heeft niet te maken met de plotter, maar wel met je plot style table.
Als je een plot maakt kan je rechts kiezen welke table je wil gebruiken. Die zorgt voor de lijnkleur en dikte naargelang de tekenkleur.

Ropa

Helaas, was het maar zo makkelijk. dan was ik er al mee klaar geweest.
Gebruik steeds dezelfde plot style table. Preview laat het ook juist zien maar de PDF dus niet.

hulpje

Beste Ropa,

Je kunt volgens mij per lay-out nog instellen met welke kwaliteit geprint moet worden.
Kun je anders eens printscreens maken van je plotmenu's?

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Ropa

Hallo Richard,

ik kopieer de layout gewoon 1 op 1 naar de nieuwe tekening toe, dus die is exact gelijk.
Op de bijlage kan je zien. links is de preview en rechts is de PDF plot "DWG tot PDF".
Als ik bv een andere PDF printer gebruik (Bulzip) dan is de kleur wel goed dus het zit in e.o.a.  manier in de autodesk PDF plotter.

hulpje

Ropa,

Als je in je plotmenu naar de custom properties van je PDF printers gaat, zijn dan de kwaliteitsinstellingen hetzelfde?
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Ropa

Ja, alles op 600 dpi. bij allebei...
heb ze allebei naast elkaar bekeken maar kan geen verschil vinden in wat voor instelling dan ook..

FastFiber