FastFiber

toleranties

Gestart door julien, wo 30 10 2013, 09:37:15

Vorige topic - Volgende topic

julien

Tot hiertoe zetten we bijna nooit toleranties op de plannen omdat we merken dat vele toeleveranciers het toch niet goed verstaan...
Toch begint er te veel mis te lopen doordat er te onnauwkeurig gewerkt wordt. Hoe voorkomen jullie tolerantie problemen?

Rudy

Julien,

Jullie zouden bepaalde afspraken kunnen maken met de leveranciers en deze op papier zetten, zo weet iedereen waar hij zich moet aan houden en kunnen er geen misverstanden zijn.
Zo doen wij het en tot hiertoe werkt alles opperbest.
Autocad 2013 / 2016

julien

Het gaat nu wel opgelost worden, de leverancier gaat een serie van een onderdeel hermaken op zijn kosten, maar dit willen we natuurlijk vermijden. Niemand wint hierbij.

Afspraken, OK, maar hoe begin je aan concrete beschrijvingen...
Zie je het zitten om jullie afspraken te delen met ons?

Rudy

Citaat van: julien op wo 30 10 2013, 20:14:55
Afspraken, OK, maar hoe begin je aan concrete beschrijvingen...
Zie je het zitten om jullie afspraken te delen met ons?

Ja Julien, in feite valt er niet veel te delen, je zet gewoon de toleranties en regels die bij jullie van toepassing zijn op papier na eventueel overleg met de leveranciers, zodoende dien je geen of weinig toleranties te zetten op de tekeningen en is alles voor iedereen duidelijk en kunnen er geen misverstanden zijn.
Ik hoop dat ik je hiermee een beetje verder heb geholpen.
Autocad 2013 / 2016

TTB

Ik weet niet in welke sector je werkzaam bent, maar in het vakgebied waar ik werkzaam ben dient alles erg nauwkeuring te zijn en dus plaats ik op elke tekening het bijgaande tolerantiekader.

Groeten.
Peter

FastFiber