yoin

lamello

Hallo, zijn hier nog mensen die op regelmaat met Imos werken,
ik lees hier heel weinig over en denk dat het toch wel een veel gebruikt programma is in de meubelindustrie.
Ik zelf werk er toch al een paar jaren mee en het lukt al behoorlijk, maar er is heel veel zoekwerk en oefenen.
In het begin was er een opleiding van een paar dagen maar dat is echt echt maar basis.
Beetje bij beetje kan je een mooie bibliotheek opbouwen, maar het wordt wel na een tijd een hele warboel als je bijna wekelijks nieuwe systemen en modellen van kasten moet gebruiken.
Ik zit met enkele vraagjes en wacht effen tot er zich mensen aanbieden die heel goed thuis zijn in die richting.
Vriendelijke groet, Patrick

Willem1234

Hallo Patrick,

Wij werken tevens met imos sinds een jaar of 1,5 naar tevredenheid. Wij waren in beginsel wel wat argwanend door de berichten die we hoorden vanuit het verleden over imos. Wij kregen netjes een goed gevulde database aangeleverd waardoor we binnen een paar weken onze eerste projecten zelfstandig van de CNC af haalden.

Wij hadden uiteraard nog veel te leren. Regelmatig zocht ik naar knoppen tot grote frustratie. Maar snel bellen  met protheus scheelt veel zoektijd. Ik denk dat wij na 1 jaar ongeveer bijna geen vragen meer stelden aan de dealer van imos.

Wij zijn tevreden en maken tegenwoordig eigenlijk bijna al onze meubels in imos, ook het rondwerk.

Groet Willem

lamello

Ik vroeg me af of er al wat meer gebruikers zijn van Imos, ik had graag wat ervaringen gedeeld alsook enkele vraagjes gesteld aan ervaren gebruikers.
Er is reeds vermeld geweest dat er weinig gebruikers zijn van het programma, In Belgie heb ik nog niemand op een of ander forum teruggevonden, je kan alleen de support halen bij Vens & Thiers, en gratis bestaat natuurlijk niet, reageren op vragen doen ze nauwelijks, de opleidingen zijn onbetaalbaar en het is echt basis.
Wie weet meld er hem iemand die ook interesse heeft.
Grtz

FastFiber