Hardware

Gestart door NickR, zo 09 12 2012, 22:51:43

Vorige topic - Volgende topic

NickR

Beste,

Ik sta op het punt om een nieuwe pc te kopen.
Hij moet in staat zijn om revit software optimaal te laten werken.
Ik wil graag weten wat volgens jullie noodzakelijke hardware is die je pc moet bevatten?
Wat voor videokaart en scherm je nodig heb om rendering zo goed mogelijk weer te geven?
Graag jullie reactie

Mvg nick

julien

Scherm is totaal onbelangrijk om te renderen. Je geeft meestal je scherm niet mee met je bestand.  :twisted:
Een goed scherm is wel leuk om mee te werken maar dat kost gelukkig niet zoveel meer.

Om goed te renderen moet alles zwaar zijn. Kort door de bocht: hoe straffer alle componenten, hoe sneller resultaat.

Cad_user86

Als ik me niet vergis, is voor renderen het aantal processors (CPU) en het RAM geheugen het belangrijkste.
Zelf heb ik hier verder ook geen verstand van.  :P

EddyBeerke

De kracht komt met name ook van de videokaart!Als je hier een een slappe bij gebruikt dan duurt het lang voor je het op je beeld goed ziet. Je zou het beste de dealer kunnen vragen waar je je software gaat kopen.
Civil3d 2022, Blender 3.4 gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

NickR

Beste,

Bedankt voor juullie reacties.
Ik bedoelde dat ik de beelden zelf kan bekijken en dat je dan beter een goed scherm wegzet?
Voor de rest was ik meer op zoek naar echte hardware vereisten maar snap dat dat niet eenvoudig is.
Vandaar mijn vraag.

Bedankt

wissen

Citaat van: NickR op ma 10 12 2012, 17:29:57
Beste,

Bedankt voor juullie reacties.
Ik bedoelde dat ik de beelden zelf kan bekijken en dat je dan beter een goed scherm wegzet?
Voor de rest was ik meer op zoek naar echte hardware vereisten maar snap dat dat niet eenvoudig is.
Vandaar mijn vraag.

Bedankt

ik heb enkele weken ook mijn pc gebouwd om te tekenen
waar je moet op letten is :

processor:
-als je veel gaat renderen is en processor met veel kernen beter , ik heb hier de i7 3730k (6core)
-als je bijna niet gaat renderen zou ik de Mhz van de processor zo hoog mogelijk kiezen.

beeldkaart:
-als je een beeldkaart kiest om te 3dtekenen zorg er minimum voor dat deze openGL ondersteund.
-ik heb hier de geforce GTX660TI  ASUS OC versie dit is een zeer krachtige kaart voor onder de 400â,¬
waarom de asus versie? omdat deze beter gekoeld is en ook veel stiller.
- de beste kaarten voor dit werk zijn de geforce quadro kaarten maar die zijn heel prijzig.

RAM:
neem zeker genoeg , persoonlijk zou ik niet onder de 12GB gaan , kies ook de snellere versie.

opslag:
-overweeg zeker om naar ssd schijf over te stappen , deze kosten ook wel wat maar het verschil is duidelijk voelbaar , zeker tijdens het opstarten en laden van items , koop ook geen onder de 200GB
-een 2de gewone harde schijf is aan te raden

voor de rest kun je vrij gaan kiezen, ik denk niet dat er nog andere onderdelen zijn die veel uitmaken
hopelijk hier een beetje mee geholpen en zijn de andere forum gebruikers het hier mee eens

julien

Persoonlijk lijkt 12Gb me hoog om als minimum aan te raden. Ik zou eerder minimaal 6Gb zeggen.
Een GeForce kaart is een spelletjes kaart. Een quadro 2000 is niet zo duur, maar wel beter geschikt voor het werk.