FastFiber

X-Y coordinaten in 1 keer maatvoeren

Gestart door TTO, wo 05 12 2012, 10:31:23

Vorige topic - Volgende topic

TTO

Ik moet nogal eens enkele zwaartepunten berekenen.
Hiervoor heb ik een 0 punt en moet ik steeds de x en y coördinaten van de rechthoek appart maatvoeren.
Is er een tool waarmee ik een vierkant direct kan maatvoeren, zowel x als ook y coördinaat.

zie jullie reacties graag tegemoet.

:D

:vreegoe: Meten is weten :vreegoe:

Manu

Deze Lisp zet automatisch de X & Y-waarde van een gekozen punt tov het nulpunt in je tekening..

groeten,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

TTO

Manu bedankt voor je reactie, maar dit is toch nog niet dat wat ik hebben wil.

Ik wil dus bij een rechthoek de maatvoering buiten om zetten.
Hierbij kies je  bv linker onderhoek van het vierkant en vervolgens rechter bovenhoek.
Na deze actie moet er aan de onder en aan de linkerzijde een maatvoering komen te staan.

Is dit mogelijk?

:vreegoe: Meten is weten  :vreegoe:

hulpje

Je kan ook een dynmisch block maken.....
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Manu

TTO,

Het kan... zonder twijfel... in bijlage alvast een lisp die je op weg kan helpen..
Die zet al automatisch aan de linkerzijde de bemating.. ik vermoed dat de lisp normaal ook onderaan een maat zet maar d'r zit een 'bug' in..
Mijn kennis van lisp is onvoldoende om de lisp te gaan verbeteren.. (je kan het misschien héél mooi vragen aan HofCad om er naar te zien... :wink:)

succes ermee..

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

EgonWolters

Ik teken ook uitzettekeningen voor de landmeter en ik heb de situatie's dus in het RDS-stelsel.

Ik gebruik het commando _dimordinate om de uitzetpunten in de X en Y coordinaten te laten uitzetten.

Misschien is dit een oplossing voor jou probleem ? ..

Succes !

FastFiber