FastFiber

punten verbinden doormiddel van een lijn of polylijn

Gestart door Pierre, di 01 03 2005, 19:44:48

Vorige topic - Volgende topic

Pierre

Wie kan mij helpen. ik heb een tekening ontvangen met allemaal pionts er in.
Deze wil ik verbinden met een lijn. Hoe kan dit eenvoudig. ik gebruik acad 2004 lt

bart

met het commando line of pline en de osnap node aan.
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Pierre

Ja dat kan. Maar is er ook een routine om door bv 30 punten te selecteren deze door een  lijn te verbinden. Er zitten namelijk 1000 punten in de tekening. Als ik nog geen muisarm heb dan krijg ik die wel. Nog bedankt voor de reaktie.

Pier

bart

Indien dit een eenmalige aktie is.
Dan is handmatig verbinden gewoon de snelste manier
In een uurtje die je voor het verbinden nodig hebt schrijf je daar echt geen routine voor

Waar wel routine's voor zijn is om de de data waarmee die tekening is gemaakt (waarschijnlijk een database bestand van een meetapparaat of zo ) om te zetten naar een lijn op je tekening.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Pierre

Oke dan weet ik dat, routines om data van totalstation metelkaar te verbinden heb ik.
Tevens heb ik zelf wat ontwikkeld via script methode. Alleen nu had ik een tekening met allemaal data. Om hoeveelheden te berekenen via een subroutine in acad heb ik breakinglines nodig. Maar in ieder geval bedankt voor jou bijdrage.

Pier

EddyBeerke

Je kunt dit wel doen met een VBA-macro, door alles te selecteren (selectieset aanmaken), objecten coords opvragen en dan die coords gebruiken om bv een 3dpolylijn door te tekenen.
Kijk een naar de help in acad en dan de sectie "ActiveX Automation and VBA"
Je komt, door wat ervaring op te doen, steeds sneller tot een oplossing.

Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

bart

D : Deze is wel erg oud hoor.

Het probleem zit hem in het op volgorde krijgen van de punten.
niet het tekenen van het lijntje als je de punten reeds op volgorde hebt.

Als je de punten handmatig in een selectie set wilt plaatsen dan schiet je er verder weining mee op
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

FastFiber