FastFiber

nieuwe PC en beeldscherm

Gestart door hub, wo 27 06 2012, 19:52:27

Vorige topic - Volgende topic

hub

Ik ben toe aan een nieuwe computer en een nieuw (grote) beeldscherm, en denk aan een Dell vanwege de service die ze bieden.
Welk type zou ik moeten hebben als ik ervan uitga dat ik een snelle computer wil.
Ik wil tevens een dubbele schijf zodat bestanden gelijktijdig op 2 schijven worden weggeschreven.
Met name werk ik met autocad (nu nog 2007 versie) en een 3-D tekenprogramma en vaker doe ik ook nog wat foto bewerking (alles onder windows).
Met betrekking tot het beeldscherm is het van belang dat het beelden snel weergeeft, scherp en met name de kleur weergave moet heel goed zijn.

Wat zouden dan de specificaties moeten zijn voor PC en beeldscherm?

julien

Tegenwoordig zijn er niet veel slechte schermen meer. Als je je niet tot de prijsbrekers beperkt zit de kans er dik in dat je goed zit. Thuis heb ik eizo, super! Op het werk de pro reeks van HP, ook echt goed.

PC: zonder een budget te kennen zou ik zeggen:
grafische kaart: Nvidia Quadro reeks, hoe hoger hoe beter (600 is goede instap, 2000 beter, hoger nog beter, maar heel duur).
opslag: 1 x SSD (intel bijvoorbeeld) en 2 x HDD
rest: heb ik niet veel verstand van.

jo-king

Hub,
dit is inderdaad telkens een moeilijke keuze... zulke grote investering doen & zeker weten of het optimaal is bijna onmogelijk.

Ik laat me leiden door de certified hardware.
http://www.nvidia.com/page/partner_certified_drivers.html
daar kan je al zien welke grafische kaarten goed zouden moeten zijn;

de rest probeer ik de certified hardware te bekijken die ze in hun Z-reeks van HP steken.
bv http://cadkoop.be/cadsystemen.php krijg je al een klein overzicht...

zelf werk ik al 3 jaar met een autentieke Hp Workstation Z400 quadcore Xeon W3520 2,66Ghz met 8Gb DDR3-ram; win7x64 - autocad Architecture 2011

werkt wel goed, maar ik heb wel een hoop opties toch moeten dichtsnoeren (alle transparancy, hatch-preview,...) om een vlot systeem te bekomen (iets wat ik niet verwacht had bij certified hardware)

dus ook daar kan je niet 100% op vertrouwen.

mijn huidig scherm is een NEC-multisync LCD 2190UXP, net iets kostelijkers dan de standaard-schermen, maar de weergaven & reactietijd is ook iets beter. Je zit er tenslotte bijna heel de dag op te kijken ;)

veel succes bij uw keuze & hou ons op de hoogte

Jo.
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

yoin