FastFiber

commando's haperen

Gestart door aline, za 14 04 2012, 00:06:36

Vorige topic - Volgende topic

aline

Hoi,

Ik werk met autocad 2011 (studentenversie) en sedert een paar maand veronderstel ik, hapert mijn autocad. Dit wanneer ik in m'n commando bezig ben. Bvb ik teken een gewone polyline en als ik van mn beginpunt naar een random ander punt toe wil dan hapert mn muis constant. Dit is een groot probleem aangezien ik tegen zondagavond mn plannen af moet krijgen voor school.  :shock: Ik heb al vanalles geprobeerd, maar tevergeefs.. oh btw ik heb mn bestand doorgestuurd naar een vriend van mij en bij hem gebeurt dit niet.

Hopelijk vind er iemand een oplossing  :D

aline

Tot nu toe ben ik dus al te weten gekomen dat het ligt aan mn polar en mn ortho. wanneer die aanstaan dan hapert mn muis dus constant. Ik zal morgen eens proberen autoCAD te herinstalleren in de hoop dat het probleem opgelost is.

Deefje85

Lig het misschiens niet aan je pc, dat die bepaalde dingen niet aan kan. Sommige functie´s heb een tijd nodig om iets uit te voeren en dan lopen ze meestal wel vast.

aline

men pc had hier vroeger geen problemen mee dus kan het daar niet aan liggen. denk ik toch

jo-king

enkele mogelijke problemen:

staat je SNAP niet aan? (autocad werkt op een rasterpatroon)

misschien staat je selection-cycling of tranparancy aan, bij een zwaardere tekenening / zwakkere pc kan dit voor haperingen zorgen.

is dit ook vanaf het opstarten, of enkel na een paar uur tekenen?
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

aline

Wel ik heb vanalles eens geprobeerd en het probleem doet zich voor wanneer dyn, osnap, ortho en/of polar aan staan.. Maar ik kan niet zonder tekenen.. En dit is vanaf ik begin te tekenen maakt niet uit of ik opnieuw begin van een nieuw bestand. En normaal gezien moet mijn pc zwaar genoeg zijn. Mijn vriend zijn pc is minder zwaar als de mijne en bij hem gaat tekenen supersnel. Ik heb een HP elitebook 8740w.. dus normaal gezien moet da zwaar genoeg zijn eh :p

Deefje85

Druk eens op F9, snap mode off.Als dat aanstaat krijg je wel een ander effect. Dat is toch ook het enigste dat ik mij kan voorstellen,want heb dat ook al aan had.

JMD

Dag,

Staat de hardware acceleration uit?? Zie bijlage, dit scheelt soms erg veel.
Verder merk ik dat de dynamic input voor veel vertraging zorgt, dus niet zozeer polar/ortho/osnap...
Is even wennen dat wat je typt niet bij de cursor/kruisdraden komt; dit komt nu op de commandoregel; maar het versnelt wel erg.
Naar mijn idee heeft dit dus niet met de PC te maken, maar met AutoCAD. Problemen doen zich voor vanaf ACAD2011.

aline

Mijn hardware acceleration staat wel degelijk aan. Het feit is wel dat mensen uit mn klas een minder zware pc hebben als mij en dezelfde versie van autocad en bij hen werkt alles perfect. Ik heb zojuist bij options vergeleken met een klasgenoot of er iets anders was, maar tevergeefs..

JMD

Aline probeer eens de hardware acceleration uit te zetten...
Kijken of dit helpt.

aline

Nee helpt niet.. Klinkt eigenlijk ook niet echt logisch om die uit te zetten.. Toch bedankt..

Rudy

Beste Aline,

Heb je het volgende al geprobeerd:

http://autocadtipoftheday.com/tips/how-to-fix-lagging-mouse-movement-in-autocad

Misschien de moeite waard om te proberen
Autocad 2013 / 2016

Deefje85

misschiens is dit ook niet echt de oplossing.Maar in de tijd heb ik ook eens had bij photoshop (nu ff geen autocad) en daar ging ook alles nogal schokkend aan toe.IK heb mijn grafische kaart geupdate en het probleem was weg,maar aangezien je zegt dat je een redelijke goeie pc/laptop heb.

aline

Inderdaad da van die bureaubladdinges helpt niet.. En mn grafische kaart updaten ook niet.. ik had dit al gedaan voor ik op dit forum terecht kwam.. Ik woon met een IT'er in huis en hij weet ook niet echt het probleem. Hij zegt dat het mss kan liggen aan een programma dat ik gedownload heb.. Maar ik heb niks raars gedaan. En de programma's die ik heb staan, heeft mn vriend ook staan..

Rudy

Citaat van: aline op wo 18 04 2012, 19:31:48
Ik woon met een IT'er in huis en hij weet ook niet echt het probleem.

Ik denk computer formateren en programmas opnieuw installeren. :cry:
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Autocad 2013 / 2016