yoin

Jon Tampon

Als ik het bestand op de server aanpas, dan wijzigt ook de tijd en datum van aanpassingen op de andere computer dus is het niet beveiligd. ook het opnieuw opstarten van autocad verandert niets aan de instellingen

De bedoeling is dat we uniform tekenen, en je start met je standaard layout en dan plot je af op die layout dus ik zie niet in wat men als afwijkende instelling dient in te stellen hierop?

Ik heb nu enkel de dwg to pdf.pc3 laten staan en de andere heb ik op systeemprinters gezet. Iedereen laad zijn eigen printer via windows in en ik heb deze exact dezelfde naam gegeven in de hoop dat je tekeningen op andere computers opent je ze gewoon kan afdrukken.

Het laden van page setup of print preview (alles mbt printen) duurt nu wel enkele seconden langer..

Mijn opzet is dus niet echt gelukt, maar ik vrees dat dit de beste oplossing is..
Windows 8.1 (64 bit)
AutoCAD Mechanical 2016 - English SP1

jo-king

Citaat van: Jon Tampon op ma 16 04 2012, 09:58:56
Ik heb nu enkel de dwg to pdf.pc3 laten staan en de andere heb ik op systeemprinters gezet. Iedereen laad zijn eigen printer via windows in...

Het laden van page setup of print preview (alles mbt printen) duurt nu wel enkele seconden langer..

Mijn opzet is dus niet echt gelukt, maar ik vrees dat dit de beste oplossing is..

dus je laad je dwg2pdf.pc3 via het netwerk, en de rest van de printers is "lokaal" systeemprinter?

Het laden van pagesetup & printpreview vertraagd idd door het netwerk;
waarom zet je ze dan niet lokaal, als "read only"; zoals ik vorige keer suggereerde... mijn ervaring leert dat dit het snelste & meest-uniform werkt; ook voor de laptops is dit de gemakkelijkste oplossing (kunnen ook los van het netwerk werken)

Jo.
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

Jon Tampon

toen ik alleen met pc3 werkte en hide system printer ging het ook allemaal veel sneller
dus het zal de combinatie van de 2 zijn die deze acties vertragen

omdat je dan op alle computers alles moet instellen, en als er iets verandert dit op alle pc's moet doen
terwijl als je dit eenmaal op de server doet, dat het dan in orde is voor iedereen

Met de dwg to pdf, met zelf aangemaakte papierformaten (en bijhorende pmp) lukt het allemaal perfect
Dus ik wou elke printer op die manier laten fungeren, maar als dit niet lukt met onze plotter stopt het verhaal e..

(wij hebben geen laptops, en moeten ook nooit los van het netwerk werken)
Al onze tekeningen staan op het netwerk, wij tekenen altijd op het netwerk,
ctb word van het netwerk gehaald,
layouts worden van het netwerk gehaald
--> daarmee ik ook dacht om de plotterinstellingen op het netwerk te zetten
Windows 8.1 (64 bit)
AutoCAD Mechanical 2016 - English SP1

JMD

Dag Jon,

Wij hebben ook aangepaste instellingen, alleen dan ik de driver van HP zelf. Op die manier hoeven we dus geen gebruik te maken van pc3-bestanden.
Door de drivers via het netwerk aan te bieden, heeft iedereen toch de juiste instellingen...
Misschien kun je hier iets mee.

Verder lijkt het mij verstandig dat je op het netwerk een map aanmaakt waar alleen systeembeheer/applicatiebeheer kan wijzigen; zodat niemand de instellingen kan overschrijven.