Viewport hulp

Gestart door MK90, wo 07 03 2012, 12:20:24

Vorige topic - Volgende topic

MK90

Goedenmiddag,

Ik heb een vraag betreft viewports.

In model space probeer ik alles al zo veel mogelijk met elkaar te linen, dus het bovenaanzicht precies boven de voor aanzichten, en daarnaast de zijaanzichten etc.

In Paper space maak ik bij grote tekeningen wel altijd aparte viewports omdat ik dat makkelijker vind.

Maar als er dan een aanzicht verschuifd in ''model space'' dan klopt mijn viewport natuurlijk niet meer.
Vaak is het zo dat mijn aanzichten maar in 1 richting verschuiven bijvoorbeeld: 2000 mm in X-richting.

Is er geen makkelijke manier om mijn viewport, of het zicht van mijn viewport ook 2000 mm te verschuiven in een bepaalde richting?

Op deze manier zou ik niet mijn aanzicht helemaal opnieuw moeten uitlijnen met de andere.
Als ik niet duidelijk genoeg ben hoor ik het graag, dan probeer ik duidelijker te zijn.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Marcel

martijn

Hoi Marcel,

Dit kun je byv doen met het commando -pan en dan de afstand en richting aangeven.
Wanneer je dit voor meerdere viewports moet doen met dezelfde afstand kun je dit ook makkelijk in een macro opnemen met de record mogelijkheid in acad

Martijn

MK90