yoin

Jappie

Hallo allemaal,

Sinds kort zit ik met het probleem dat mijn middelste muisknop niet meer werkt zoals het hoort.
- Wieletje verticaal bewegen: in- en uitzoomen => geen problemen
- Wieletje dubbelklik: zoom extends => werkt NIET
- wieltetje induwen en muis schuiven: draften => werkt NIET

Sommige seconden werkt het wel, dan weer niet. Ik heb al veel rond gezocht op het forum maar niets kan helpen.
Ook heb ik nieuwe batterijen gestoken, het programma Set-point van Logitech gedownload maar niets helpt.  Ik werk met Autocad 2009.

Alvast bedankt

julien

Jappie

Ja die staat op 1 en de zoomfactor op 60

Reimer

Als het soms wel werkt en soms weer niet dan lijkt het mij slijtage van de muis. Bij een collega van mij werkt het wieltje ook niet goed meer. Als je heel hard drukt kun je hem voor Pan gebruiken.
Kun je jouw muis verwisselen voor een van hetzelfde type? Je kunt dan controleren of het aan de muis of aan de software ligt.

Reimer

Jappie

Citaat van: Reimer op di 07 02 2012, 08:15:54

Kun je jouw muis verwisselen voor een van hetzelfde type? Je kunt dan controleren of het aan de muis of aan de software ligt.

Reimer

Ik heb van een maat van mij zijn muis geleend, juist hetzelfde type en ook deze vertoont dezelfde fout.
Zijn er in autocad ergens instellingen voor de middelste muisknop?

Reimer

In het verleden heb ik ook wel eens problemen gehad met de muisinstellingen. Het bleek toen dat het muiswieltje niet stond ingesteld op "autoscroll". Dit kun je in windows bij het configuratiescherm instellen.

Reimer

ACAD

Jappie,

Ik lees dat je batterijen hebt vervangen in de muis, dat betekend dat je een wireless mouse gebruikt. Probeer het maar eens met een draadmuis dan heb je vast geen problemen meer.

ACAD

Jappie

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties en de hulp, het probleem is opgelost.

Het lag niet aan de batterijen of slijtage, maar helaas een omgesprongen instelling in 'Set Points' bij muisinstellingen onder configuratiescherm.
Hier heb je verschillende functies te kiezen voor de middelste muisknop, na veel proberen bleek dat onder categorie 'anders' het beste is om 'algemene knop' aan te vinken,
Probleem opgelost :)