yoin

MK90

Goedemiddag,

Zoals de titel al verklapt:

In mijn dynamische blokken wil graag iets kunnen stretchen. Maar dat werkt alleen als er geen andere visibility states zijn...

Is dit een bug? Of een logisch iets wat ik niet kan verklaren?

Alvast bedankt!

Marcel

EddyBeerke

Misschien kun je een block plaatsen waar je problemen mee hebt?
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

H@rm

@mk90,

Waarschijnlijk, als je alle visibilitystates aanzet in de blockeditor en dan je strech action toeken op alle nodig onderdelen zou het moeten lukken.
Of je moet per visibilitystat een strech action toe passen.

is even afhankelijk van het block en de gewenste action.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

MK90

Nou sorry, ik snap er helemaal niks meer van. Ik dacht laat ik even een voorbeeld maken van hoe ik het wil hebben, en ik test hem nog even voor het uploaden... En nu doet ie t ineens wel... Dat is mooi natuurlijk, maar ik dacht dat ik hetzelfde deed als voorheen. Wellicht heb ik bij de vorige keren mijn block te veel constraints opgelegd?

Zou anders geen andere verklaring weten...

Toch bedankt voor de moeite!

Groeten,

Marcel

Reimer

Wat H@rm al zeg; had je niet per ongeluk de parameter verborgen in je visibility states? Je ziet dan geen grip en je kunt je object dus niet stretchen.

Reimer

MK90

Nee, want ik heb niet gestretcht met een parameter, maar met een Dimensional constraint.

Ik zal het even uitleggen:

Wij plaatsen bepaalde 'Equipment' in onze tekeningen, in de vorm van rectangles. Deze willen wij graag in een Top, Front, en Side aanzicht hebben. Nu wilde ik hier een Dynamisch block van maken, wat gemakkelijk in de juiste vorm gestretcht kan worden. In het 'Top view' kan je nu de 3 maten opgeven. (Lengte, Breedte, Hoogte)

Met een Field wordt aangeven wat deze maten zijn. Ook is er een Attribute wat het nummer van het Equipment aangeeft.

Nog kom ik bij mijn volgende probleem: Ik zou graag willen dat het voor- en boven- aanzicht er net zo uitzien als het bovenaanzicht. (En dan bedoel ik met hetzelfde Field en attribute)

Want het bovenaanzicht werkt prima. Je insert het block, geeft de naam op. Plaatst het block. Stretcht het naar de juiste maten. En dan staat ie er: Het block met nummer, en de maten erbij. Maar als nu naar het boven- of zij- aanzicht gaat staan ze er niet. En dat krijg ik niet voor elkaar.

Zouden jullie me hiermee nog kunnen helpen?

bart

Welke acad versie teken je.

ik denk dat je eerst je zichtbaarheid hebt ingesled en toen de field in de topview hebt aangemaakt
als je een element aanmaakt nadat de visibility states is gemaakt staat dit element standaard op uit
behalven in de current states

je moet hem dus voor de overige 2 nog even zichtbaar maken
dit kan in acad 2010  door in de block editor de state 1 voor 1 curent te maken vervogens het ontzichtbare vervaagd zichhtbaar (BVMODE op 1) en dan met het knopje make visible het element naar zichtbaar te switsen dat je wilt zien.
als alles goed staat het block opslaan en de editor verlaten
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

MK90

Ik teken in AutoCAD 2011 en 2012. Ik heb gedaan wat je zei, en het is gelukt! :D
Heb nooit van zoiets geweten als die bvmode. Bedankt voor de gouden tip!

Nu is het dus toch nog opgelost :)

Groeten, en alvast een fijn weekend!

Marcel

FastFiber