yoin

wout-v-b

Beste lezer,

Ik zit met een irritant probleem.
Ik heb bouwkundige plattegronden getekend dit ik graag wil plotten in een PDF bestand.

Ik heb autocad 2011LT. Ik heb geen idee welke instellingen ik verkeerd heb staan maar wanneer ik met de PDFwriter plot op A1 krijg ik de stramienen wel te zien. De hatches ook nog wel. Maar de lijnen die de wanden moeten voorstellen niet. Wel zie ik dan de trap ineens wel weer. Ik vind het maar vreemd.
Ik heb wel enorm veel layers gebruikt om het later gemakkelijker aanpasbaar te maken.

Wanneer ik 'Plot with transparancy' aankruis krijg ik wel de hele tekening in de PDF maar worden de lijnen wel allemaal vager. En die is ook niet wenselijk.

Hopelijk kan iemand me helpen.

Jon Tampon

Probeer de 'DWG to PDF' printer van autocad zelf eens?
Heb je dan nog steeds dat de lijnen wegvallen?
Windows 8.1 (64 bit)
AutoCAD Mechanical 2016 - English SP1

wout-v-b

Het werkt inderdaad.

Na is er ook de mogelijkheid om de verschillende layers in pdf nog uit te zetten. Ook in sommige gevallen ideaal. Ik heb nu in ieder geval de oplossing maar blijf het gek vinden dat het op de andere manier niet werkte.
Bedankt in elk geval..

Jon Tampon

Ik weet ook niet waar het probleem zou liggen, misschien is de file te groot? En kan de ene dit beter aan als de andere.
De meningen welke pdf printer je moet gebruiken zijn hier ook nogal uiteenlopend, kwestie van voorkeur natuurlijk.

Voor de layer information, ik zet deze meestal in de DWF/PDF options op 'don't include'.
Aangezien de klant dan natuurlijk bepaalde lagen kan aan en uitvinken, wat ook nadelig kan uitpakken.

Natuurlijk weer wat je zelf wenst..
Windows 8.1 (64 bit)
AutoCAD Mechanical 2016 - English SP1

ErikW

Het is gelukt! UCS in getypt, enter; en het is weer normaal. Ik kon het verder niet maar nu weet ik het voor de volgende keer.

Dank voor jullie hulp!

gr. Erik.

FastFiber