yoin

Reimer

Ik heb een copy gemaakt van mijn tekening. Nu zijn alle lijntypes verschaald. Ik kan nog niet ontdekken waar dit vandaan komt. In model, maar ook in de layout is de schaal van de lijnen niet hetzelfde. Toch staan LTS, PSLTSCALE en de linetypescale van de objecten allemaal gelijk. Iemand enig idee waar het nog meer vandaan kan komen?
Ik de bijlage de twee bestanden.

Reimer

roy_043

De linetypes Center zijn verschillend gedefinieerd. 1 van de definities komt uit acad.lin de andere uit acadiso.lin.

Reimer

Beste Roy,

bedankt voor je reactie. Ik neem aan dat je gelijk hebt, het klinkt ook logisch. Maar hoe weet jij uit welk lin-bestand het lijntype komt? Of is dit een aanname? Ik zou toch ook een eigen Center linetype kunnen maken in mijn persoonlijke *.lin.

Reimer

bart

MEASUREMENT is de systeemvariabele die dat regelt
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

roy_043

@ Reimer
Ik heb in beide tekeningen de definitie van center gecontroleerd:
(entget (tblobjname "ltype" "center"))
En ik zie dat de afstanden in de definities een factor 25.4 verschillen. Precies de factor die zit tussen de definities in acad.lin en acadiso.lin. De herkomst van de definities ligt daarmee voor de hand, maar is inderdaad eigenlijk niet objectief vast te stellen.

Reimer

Ik vermoede al dat de herkomst niet daadwerkelijk vast te stellen is.
De variabele MEASUREMENT stond in beide tekeningen op 1. Deze  heeft waarschijnlijk op 0 gestaan voordat de linetypes geladen werden.
Bedankt voor het oplossen!

Reimer