yoin

Cad_user86

Hoi allemaal,

Ik heb een block aangemaakt die info verschaft over mijn lokaal.
Deze block is simpel gesteld een kader met daarin de lokaalnummer en de oppervlakte.
Deze twee zijn met attributes aangemaakt.
Nu wou ik de lokaalnummer aanpassen, door de eerste twee cijfer (die het verdiep voor te stellen) als basis tekst in mijn block steken, dus ik deed dit via blockeditor. De attribute heb ik gewist.
Als ik dan deze block opsla, zie ik geen veranderingen in mijn blocks die ik al geplaatst heb (en het zijn er meer dan 100 in één tekening :S)

Iemand enig idee waarom ik geen veranderingen kan waarnemen?

Jon Tampon

Probeer eerst eens een REgen, dat je alles ''update"

Waar ik mss aan denk is dat het aan je block naam ligt?
Mss heb je je block meermaals aangemaakt en met dezelfde naam gewerkt?
Mss heb je ergens je vorige block in een andere tekening getekend en daar nu ingeplakt, maar onthoud autocad de reeds aanwezige blocknaam

Mss kan PUrge helpe en de ongebruikte blocks uit je tekening halen, of REName en de blocks van naam wijzigen, en dan zien dat je wel de juiste block aanpast?

Windows 8.1 (64 bit)
AutoCAD Mechanical 2016 - English SP1

Cad_user86

Beste Jon Tampon,

Regen e.d. heb ik al geprobeert, maar hielp niet.
Block is in deze tekening aangemaakt, dus dat was het ook niet.

Heb nog wat in mijn ribbon liggen rondneuzen, en kwam daar BATTMAN tegen.
In BATTMAN heb je een knopje synchronize en dit deed'm het. Hij veranderde alles naar hoe ik het wil:-)

In ieder geval bedankt voor de hulp!

Reimer

Er kunnen ook nadelen zitten aan BATTMAN (of ATTSYNC):
als de attributen in jouw block de eigenschap Lock Position op No hebben dan kunnen de attributen handmatig verzet zijn in de tekening. ATTSYNC zet de attributen terug op hun oorspronkelijke locatie. Dit geld ook voor attributen die in een gespiegeld block staan.

Reimer

Cad_user86

Bedankt voor de tip Reimer!  :vreegoe:
Gelukkig heb ik in deze block er geen problemen mee, maar ik hou het zeker in mijn achterhoofd voor later.

FastFiber