yoin

jack

IK heb 2 lijnen die samen een hoek vormen
Het hoekpunt wil ik gebruiken als centerpunt van een Arc
Op het ene lijnstuk staat een vastpunt die ik wil overbrengen op het andere lijnstuk in de vorm van een boog
Het probleem is dat de getekende boog telkens linksom getekend wordt maar dat ik die boog rechtsom zou willen tekenen om alzo het vaste punt overtebrengen naar het andere lijnstuk
groeten
jack

PJ

Citaat van: jack op ma 16 05 2011, 11:19:48
IK heb 2 lijnen die samen een hoek vormen
Het hoekpunt wil ik gebruiken als centerpunt van een Arc
Op het ene lijnstuk staat een vastpunt die ik wil overbrengen op het andere lijnstuk in de vorm van een boog
Het probleem is dat de getekende boog telkens linksom getekend wordt maar dat ik die boog rechtsom zou willen tekenen om alzo het vaste punt overtebrengen naar het andere lijnstuk
groeten
jack

Wanneer je de ARC als polyline tekent heb je een Direction optie. Je kan de polyline achteraf eventueel exploderen.
first AutoCAD  = version 2.5 (1986), DOS, on a 80286 pc

Cad_user86

ik weet niet of ik je goed begrijp, maar kan je niet een cirkel nemen en het overtollige trimmen?
Om een arc de andere richting te laten uitgaan bestaat er een variable, helaas weet ik niet meer welke dit is.
ik probeer het op te zoeken.

EDIT:
Probeer deze variabele eens: ANGDIR
Je kan dit ook doen via 'Format>Units> clockwise
Ik vrees echter dat dit enkel geld voor de graden van de hoek weer te geven telt.Ik moet me dus vergist hebben.

Jon Tampon

Als je nu gewoon die 2 lijnen + de hoek spiegelt, en dan deze boog tekent tegen de wijzers van de klok in zoals autocad het voorstelt, en dan het hele geheel gewoon terug spiegelt heb je toch jou boog die je eerst wou bekomen?
Windows 8.1 (64 bit)
AutoCAD Mechanical 2016 - English SP1

jack

Bedankt helpers voor de raadgevingen
groeten
jack