FastFiber

Pdf komt niet overeen met print preview

Gestart door Passie808, wo 11 05 2011, 14:39:58

Vorige topic - Volgende topic

Passie808

Hallo,

Ik moet voor een eindwerk (o.a.) een pdf maken van een plan van een huis (paperspace).
Op het plan staan 2 afbeeldingen: een gewone kader met een raster image in
en een viewport met het in Autocad getekende huis. Op de achtergrond is een foto toegevoegd.

Wanneer ik een print preview doe, is alles normaal. Wanneer ik bewaar als pdf en die daarna open,
dan is de raster en het huis juist maar de achtergrondfoto is kleiner geworden.

Ik weet niet hoe ik dit kan oplossen. Heeft iemand een idee hoe dit komt ?

H

Passie808

Ik heb het ondertussen gevonden.
Een achtergrond in AutoCad komt in een preview niet overeen met de pdf die je maakt.
M.a.w. wanneer je de achtergrond juist wil hebben op pdf of print is het aanpassen, pdf maken.
Is het dan juist: ok.
Is de achtergrond nog niet goed: opnieuw aanpassen en een nieuwe pdf maken voor controle.

Een minpuntje van Autocad...

jo-king

Citaat van: Passie808 op vr 20 05 2011, 15:52:58
Ik heb het ondertussen gevonden.
Een achtergrond in AutoCad komt in een preview niet overeen met de pdf die je maakt.
M.a.w. wanneer je de achtergrond juist wil hebben op pdf of print is het aanpassen, pdf maken.
Is het dan juist: ok.
Is de achtergrond nog niet goed: opnieuw aanpassen en een nieuwe pdf maken voor controle.

Een minpuntje van Autocad...
ik heb je post nu al 6 keer gelezen, en ik snap er nog steeds niets van.
Wat was het probleem, en hoe heb je het effectief opgelost? (of heb je het probleem omzeild?)
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

Passie808

Het probleem was dat de achtergrond in mijn uiteindelijke pdf niet overeenstemde
met wat in de preview stond.

Ik heb het opgelost door 7 of 8 keer een nieuwe pdf te maken.
Telkens de achtergrond een beetje aanpassen, daarna een pdf
maken om het resultaat te zien.
Tot dat het goed is...

Jon Tampon

Wij moeten hetzelfde doen, de achtergrond word in de preview uit het center weggeschoven maar wanneer je afdrukt komt het er wel juist uit, maar je moet toch niet 6 a 7 keer proberen denk ik, je moet gewoon zien (volgens mij) dat het in je model op de juiste positie staat.
Windows 8.1 (64 bit)
AutoCAD Mechanical 2016 - English SP1