yoin

sakamink

Hallo,

Waar vind ik de structuur van mijn tekening terug in AutoCAD 2011?
hiermee bedoel ik een lijst zoals op de afbeelding in bijlage.

roy_043

De afbeelding wordt blijkbaar door nu al circa 40 lezers niet herkend. Wat zien wij eigenlijk? En welk programma is het?

sakamink

Citaat van: roy_043 op wo 27 04 2011, 09:04:25
De afbeelding wordt blijkbaar door nu al circa 40 lezers niet herkend. Wat zien wij eigenlijk? En welk programma is het?

Onze dwg files worden verwerkt in een tekenprogramma met argo als basis.  De structuur van de AutoCAD tekening is niet goed opgebouwd (dat zie je aan de lijst hierboven).  Nu moet ik mijn AutoCAD tekening zo opbouwen dat de structuur opgedeeld wordt volgens de onderdelen in mijn kast.
Volgens mij heeft het iets met de layers te maken.  Maar daarvoor heb ik toegang nodig tot de lijst (die dus de opbouw van mijn tekening verduidelijkt)
Het lijkt een beetje op het commando * list * in AutoCAD, maar het is nog niet helemaal dat.

Rudy

Helpt de layer properties manager niet?
commando: layer
Autocad 2013 / 2016

Aberg

Hallo,

Ik weet ook niet precies wat je wil. Maar volgens mij kun je in autocad zoiets maken met Bcount (volgens mij express tools)

let op met dat comando tel je alleen de blocks in je tekening.

succes !

sakamink

layer en bcount zijn niet de commando's die ik zoek. 
Het gaat daadwerkelijk over de opbouw van de tekeningen, niet over de lagen die ik gebruik of over de aanwezige blocks.
Op basis van deze layout en, aan deze layout wordt een database gelinkt in acces (met materiaal, afmetingen, bestelnummer,...), vandaar dat ik ze nodig heb.

roy_043

Beste sakamink,

Je bent duidelijk niet erg bekend met AutoCAD. Je gebruikt woorden ("layout", "structuur", "opbouw") die voor jou een andere betekenis hebben dan voor de gemiddelde bezoeker van dit forum. Voor een zinvolle reactie is daarom nadere uitleg nodig.

Wat versta jij onder structuur?
Wat zien we op de afbeelding?
Wat is bijvoorbeeld "_nd1_241"?
Is dit een ander cad-programma of een of andere applicatie die draait op AutoCAD?
Wat is argo?
Wordt de tekening gemaakt in een ander programma en geïmporteerd in AutoCAD?
etc.

Post eventueel een kleine dwg als voorbeeld.

Groet, Roy.

FastFiber