FastFiber

Field in tekeningkader

Gestart door Rudy, ma 11 04 2011, 09:18:54

Vorige topic - Volgende topic

Rudy

Om onze tekeningen vlugger terug te vinden nadat ze geplot zijn, hebben we in het block van de tekeningkaders (A0,A1, A2...) een FIELD in de rand met PATH and FILENAAM geplaatst en dit werkt perfect.
Het probleem is nu echter wanneer we de tekening verplaatsen of doorzenden naar leverancier dan wordt dit PATH gewijzigd en vooral voor de leveranciers is dit een probleem wanneer er vragen zijn over de tekening.
Dan kan hij nl het juiste PATH niet doorgeven.
Is er een mogelijkheid om een FIELD te blokeren eens het geplaatst is?
Opmerking: Het FIELD zit dus wel in een BLOCK.
Autocad 2013 / 2016

julien

Bestaan hiervoor geen tekeningnummers?
De enige optie die ik zie is het field uit het block halen en exploderen na het invoegen.

hulpje

Rudy,

Doe dit zelf ook en werkt perfect!
Als extra controle middel laat ik de filenaam nog eens extra als field in de onderhoek plaatsen, dan kan je in ieder geval op je eigen pc nog zoeken op bestandsnaam.

Een mogelijke (eenvoudige) oplossing:
Stuur een PDF mee, dan kunnen ze altijd filenaam en pad terug vinden!

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Rudy

Citaat van: hulpje op ma 11 04 2011, 10:29:15
Rudy,

Doe dit zelf ook en werkt perfect!
Als extra controle middel laat ik de filenaam nog eens extra als field in de onderhoek plaatsen, dan kan je in ieder geval op je eigen pc nog zoeken op bestandsnaam.

Een mogelijke (eenvoudige) oplossing:
Stuur een PDF mee, dan kunnen ze altijd filenaam en pad terug vinden!

Richard
Richard,

Inderdaad dit werkt perfect, zeker als je moet zoeken in honderden mappen en duizenden tekeningnummers. Het tekeningnummer blijft natuurlijk ongewijzigd Julien.
Het is om het zoeken in de mappen te vergemakkelijken.
Richard op dit ogenblik sturen we ook al een pdf mee maar we dachten dat we hier konden van af komen.

Autocad 2013 / 2016

EddyBeerke

Citaat van: Rudy op ma 11 04 2011, 09:18:54
Om onze tekeningen vlugger terug te vinden nadat ze geplot zijn, hebben we in het block van de tekeningkaders (A0,A1, A2...) een FIELD in de rand met PATH and FILENAAM geplaatst en dit werkt perfect.
Het probleem is nu echter wanneer we de tekening verplaatsen of doorzenden naar leverancier dan wordt dit PATH gewijzigd en vooral voor de leveranciers is dit een probleem wanneer er vragen zijn over de tekening.
Dan kan hij nl het juiste PATH niet doorgeven.
Wij sturen ook een PDF mee. Dan voorkom je dit.
Gebruik van bestandsnaam met revisie is dan ook bij ons een vereiste.

Edit:
Als je het field explodeert voor oplevering dan krijg je gewoon tekst.
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

Rudy

Citaat van: EddyBeerke op ma 11 04 2011, 10:59:50
Edit:
Als je het field explodeert voor oplevering dan krijg je gewoon tekst.
Dit is misschien de oplossing, maar dan zou ik bij het field moeten kunnen zonder het block van mijn tekeningkader te exploderen.
:vraagteken: :roll:
Autocad 2013 / 2016

EddyBeerke

Je zou kunnen overwegen om dit field los van het kader in de template op te nemen.
Of net als een block in de tekening te zetten (uit je bibliotheek van blockjes) en dan exploderen wanneer dat nodig is.

bart

je zou FIELDEVAL op 0 kunnen zetten en de fields op een andere manier kunnen bijwerken dan automatische

FIELDEVAL Alles uitvouwen
Concept   Procedure   Quick Reference 
Type: Geheel getal
Opgeslagen in: Tekening
Beginwaarde 31
Bepaalt hoe velden worden bijgewerkt.
De instelling wordt als een bitcode opgeslagen met behulp van de som van de volgende waarden:

0 Niet bijgewerkt
1 Bijgewerkt bij openen
2 Bijgewerkt bij opslaan
4 Bijgewerkt bij plotten
8 Bijgewerkt bij gebruik van ETRANSMIT
16 Bijgewerkt bij regeneratie
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

EddyBeerke

Een goeie Bart, maar dat geld wel voor alle fields.
Als je dus andere fields hebt die wel mogen/kunnen veranderen in de tekening dan kun je dit niet zomaar toepassen.

Rudy

Citaat van: EddyBeerke op ma 11 04 2011, 14:58:51
Een goeie Bart, maar dat geld wel voor alle fields.
Als je dus andere fields hebt die wel mogen/kunnen veranderen in de tekening dan kun je dit niet zomaar toepassen.
Dat is inderdaad zo,er zaten anders wel mogelijkheden in :?
Autocad 2013 / 2016

hulpje

Ik zit meer te denken aan een optie, waarbij je met de SETVAR DWGPREFIX de locatie van de tekening opvraagt en deze op een LISP achtige wijze in de tekening laat schrijven.....

Maar wat je ook bedenkt, je zal volgens mij altijd extra handelingen moeten uitvoeren......
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Rudy

Citaat van: hulpje op ma 11 04 2011, 16:04:59
Ik zit meer te denken aan een optie, waarbij je met de SETVAR DWGPREFIX de locatie van de tekening opvraagt en deze op een LISP achtige wijze in de tekening laat schrijven.....

Maar wat je ook bedenkt, je zal volgens mij altijd extra handelingen moeten uitvoeren......
Zou dat niet kunnen gebeuren via een soort "PLOTSTAMP" eens de tekening in de juiste map staat?
Met dat verschil dat de tekst altijd zichtbaar blijft hetgeen bij plotstamp niet het geval is.
Autocad 2013 / 2016

veebee

Wij geven een tekening altijd een naam waarin het ordernummer (projectnummer) staat en het tekeningnummer.
Als de tekening een revisie krijgt wordt deze letter aan de bestandsnaam toegevoegd.
Soms wordt ook de datum nog als anvulling vermeld (voor bijvoorbeeld interne controles).
Opslaan doen we per project.

Het is dus altijd heel simpel om een tekening terug te vinden.
Ook voor derden is het dan gemakkelijk om aan te geven om welk bestand het gaat.

Of begrijp ik het hele probleem niet?

Rudy

Citaat van: veebee op wo 13 04 2011, 07:53:01
Wij geven een tekening altijd een naam waarin het ordernummer (projectnummer) staat en het tekeningnummer.
Als de tekening een revisie krijgt wordt deze letter aan de bestandsnaam toegevoegd.
Soms wordt ook de datum nog als anvulling vermeld (voor bijvoorbeeld interne controles).
Opslaan doen we per project.

Het is dus altijd heel simpel om een tekening terug te vinden.
Ook voor derden is het dan gemakkelijk om aan te geven om welk bestand het gaat.

Of begrijp ik het hele probleem niet?
Aangezien we met een FIELD werken is er een probleem wanneer we de tekening verplaatsen of doorzenden naar een toeleverancier dan wordt dit PATH gewijzigd en vooral voor de toeleveranciers is dit een probleem wanneer er vragen zijn over de tekening dan kan hij het PATH niet vermelden.
Autocad 2013 / 2016

bart

onze tekeningen en overige stukken hebben een projectummer en een (tekening)nummer bijvoorbeeld 2011213   tekening  -01-

Deze tekening staat dan in de servermap p:\2011\2011213\teken\2011213_01.dwg
Alle projecten staan op de zelfde server
Iedereen binnen ons bedrijf weet waar hij de stukken kan vinden aan de hand van het projectnummer

Merk even op dat het projectnummer ook in de tekening naam terug komt dit maakt de naam unniek
zodat het mogelijk is windows de tekening te laten zoeken
Het komt namelijk af en toe voor dat deze per ongeluk in de verkeerde map wordt weggeschreven :mrgreen:
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

yoin