acad 2012 de moeite tov 2011 ?

Gestart door jo-king, ma 04 04 2011, 16:47:46

Vorige topic - Volgende topic

jo-king

het is lang geleden, dat een nieuwe versie van autocad, me zo koud laat...  :|

Het lijkt me echt de moeite niet om de nieuwe versie 2012 te installeren; alleen al de installatie-tijd, her-configuratie & problemen met het nieuwe bestandsformaat, lijken me te "kostelijk" tov wat de winst zou zijn met deze nieuwe versie te werken.

of heb ik het mis?

installeren jullie "blindelings" de nieuwe versie, of enkel als het de moeite is?

Jo.
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

julien

Ik beken, ik installeer zelfs de beta's.  :oops:

Problemen met het bestandsformaat ga je niet hebben, er wordt nog altijd bewaard in versie 2010.

Verder merk ik voorlopig niet veel verschil. Het zou sneller gaan, maar dat kan ik niet vergelijken want we hebben ook net een nieuwe PC.

Reimer

Ik ontdek meestal of het de moeite is nadat ik hem geinstalleerd heb.  :wink:
Eigenlijk meer uit nieuwsgierigheid installeer ik altijd de nieuwste versie. Daarnaast vindt ik het handig om bij te blijven met veranderingen. In 2011 heb ik erg veel last van vastlopers. Ik heb vorige week 2011 opnieuw geintstalleerd nadat deze niet meer te starten was. Ik hoop dat het met 2012 beter gaat.  :roll:

Reimer

Manu

Hij ons op de firma is het een oud zeer.. wij beslisten al geruime tijd terug om niet langer de 'bloatware' van Autodesk te blijven sponsoren.. We zijn dus blijven werken met Acad 2007 en 2008-versie's. (Ik heb pas vorig jaar eens de trial van 2010 geprobeerd maar die draait op onze stations veel te stroef.. :?)
Zolang we kunnen zullen we dus bij die versie's blijven.. enne, eerlijk gezegd kunnen we eigenlijk niet veel meer dan we met Acad 2000 al konden.. (ok..op een paar zoethoudertjes na..)
Wat hier op het forum verschijnt als oplossingen voor problemen is ons veel meer waard dan de dure subscriptions en de energie om telkens de nieuwere versie's te installeren en configureren..
Voor ons geen Acad 2012 dus...

groeten,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

julien

Citaat van: Manu op di 05 04 2011, 08:37:19Wat hier op het forum verschijnt als oplossingen voor problemen is ons veel meer waard dan de dure subscriptions en de energie om telkens de nieuwere versie's te installeren en configureren..
Aha, de €1.000 lidgeld mag je storten op:
:mrgreen:

Er zijn enkele leuke zaken bij sinds versie 2007, maar noodzakelijk zijn ze inderdaad niet voor de meesten.
Het tekenen in 3D is wel al een heel stuk eenvoudiger geworden.

Enkele zaken die ik best wel handig vind zijn parametric tekenen, insert pdf, annotative scale.

Reimer

ik ben zelf erg blij met de extra grips in polylines vanaf 2011. Dit werkt wel heel makkelijk, ook bij polygonale viewports.

Reimer.

julien

En ik ben helemaal NIET blij met de nieuwe array...  :cry:

jo-king

mijn eigen ervaring met de "nieuwe snufjes", is dat het meestal heel het systeem doet crashen, waardoor we ze toch uitschakelen..

zo bv de hatch-preview, de layer-palette,...

ik vind het super dat je in 2010 (eindelijk) hatches kan bewerken met grips.

Jo.
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller

EddyBeerke

Je kunt de nieuwe functies bekijken:
http://exchange.autodesk.com/autocad/enu/video/whats-new-autocad-2012

Wij hebben eigenlijk net pas Acad 2010.
Ik denk niet dat er binnen 2 jaar een nieuwe versie gebruikt wordt bij ons.
We lopen dan ook hopeloos achter de feiten aan als we bij willen blijven.

Maar wat al eerder is opgemerkt:
Ook wij kunnen ons werk ook nog steeds met bv Acad 2007 aan, en misschien ook wel met een oudere versie.
Maar het gaat met de nieuwe snufjes VAAK beter/makkelijker/sneller, maar ook dat niet altijd.
Civil3d 2022, Blender 3.4 gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

Jon Tampon

Wij zullen een van de komende weken acad 2012 installeren. Meestal installeren wij om de 2jaar een nieuwe versie.

Ik denk dat je best wel meegaat met de ontwikkelingen, want hoe langer je wacht met over te stappen hoe groter het gat wordt dat je terug moet overbruggen om de nieuwe versie onder de knie te krijgen.

Net hetzelfde voor besturingsysteem of andere software; De meeste zullen ook overstappen naar windows 7 terwijl windows XP nog volkomen goed werkt. Net hetzelfde bij Office zullen er veel al met 2007 (of mss zelfs al 2010) werken ipv 2003. Het komt er gewoon op neer om te oefenen en de nieuwe software te leren en deze op uw eigen beste manier te gebruiken.

Opm: Je moet wel de juiste balans proberen te vinden: al het nieuwe direct aankopen <-> de prijs.
Daarmee ze bij ons opteren om maar om de 2 jaar de nieuwe versie aan te kopen
Windows 8.1 (64 bit)
AutoCAD Mechanical 2016 - English SP1

Jon Tampon

Mag ik hier ook nog een aanvullende vraag over stellen;
Wanneer wij overschakelen naar een nieuwe versie, wat moet ik dan zeker gekopieerd hebben (dan denk ik zo aan workspace e.d.) zodat ik niet voor teveel verrassingen zal staan?
Windows 8.1 (64 bit)
AutoCAD Mechanical 2016 - English SP1

Reimer

Ik vindt het zelf prettig om geen instelling te copieren bij het installeren van een nieuwe acad versie. Ik stel altijd alle menu's, zoekpaden en workspace opnieuw in. Op die manier kijk ik (jaarlijks) nog eens kritisch naar de instellingen.

Reimer

jo-king

Citaat van: Reimer op wo 13 04 2011, 11:51:34
Ik vindt het zelf prettig om geen instelling te copieren bij het installeren van een nieuwe acad versie. Ik stel altijd alle menu's, zoekpaden en workspace opnieuw in. Op die manier kijk ik (jaarlijks) nog eens kritisch naar de instellingen.
zo doe ik het ook (om de twee jaar)
maar voor alle zekerheid probeer ik wel alle instellingen "achter de hand" te houden :)

Citaat van: Jon Tampon op wo 13 04 2011, 11:51:34

Mag ik hier ook nog een aanvullende vraag over stellen;
Wanneer wij overschakelen naar een nieuwe versie, wat moet ik dan zeker gekopieerd hebben (dan denk ik zo aan workspace e.d.) zodat ik niet voor teveel verrassingen zal staan?

zeker je toolpalettes, plotstyles (stb en ctb files), pc3-files+pmp-files, lisp files (indien aangepast, vergeet je acaddoc.lsp file niet), short-cuts bestand (acad.pgp), eigen hatches (pat files) eigen lijntypes (lin files), ...
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller