yoin

Manu

probleempje :

Het block in de bijlage WAS 'annotative' maar in de blockeditor heb ik die eigenschap verwijderd.
Het blockje heeft nu eigenlijk opnieuw  een schaal van 1/1 en de bedoeling is dat het in de tekening 100x groter wordt.
Let wel, er staan zo'n 80-tal blockjes is de tekening (elk met verschillende atrribuutwaarden), dus wil ik die gaan verschalen door de blocks samen te selecteren en in de 'properties' de X-Y-en Z waarde op 100 te zetten..
Alleen staat de tekst dan niet meer goed gepositioneert...
Weet iemand hier een oplossing voor?

UPDATE : ik vond reeds een lisp (BLKSCALE.lsp), maar het probleem is ingewikkelder dan dat..
Het block komt uit een tekening met wel 30 verschillende 'annotative' blocks (met elk hun attributes).. deze elk apart gaan selecteren, un-annotive maken, isoleren/selecteren en de lisp er op los laten is een brug te ver...
Weet iemand een degelijke oplossing?

(De reden voor deze vraag is omdat Acad2008 onwaarschijnlijk stroef loopt op tekeningen met dergelijke annotative blocks... ik probeer die er dus uit te halen...)

groeten,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

jo-king

Manu,

Ik snap je probleem niet.
ik open je tekening, en selecteer beide blocks,
in properties-palette verander ik de schaal van X (0.10) naar 100, en alles verschaalt, inclusief te tekst...

misschien moet je in autoCAD 2008 nog even "attsync" toepassen na het verschalen ;)
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

Manu

jo-king,

Fijn dat je even de tijd nam om te reageren..
Het probleem is niet dat de annotive-functie niet zou werken.. nee, het probleem is dat Acad 2008 onwaarschijnlijk stroef loopt met dat soort blokken .. ik vermoed dat de recentere versie's daar minder moeite mee hebben .. maar soit..
Ik zoek dus een eenvoudige manier om vanuit een modelzicht met een annotationscale bv 1:100 een tekening te genereren waarin de alle verschillende blocks geen annotatieve eigenschappen meer hebben, maar wel op die ene schaal van 1:100 blijven.. bursten en/of xploderen heeft geen zin... dan gaat het helemaal mis met de tekst uit de attributes...
Nu, ik vrees niet dat er sowieso geen echte oplossing voor is... jammer..

groeten,

Manu
Sketchup 4-5-6

bart

Volgens heb ik ergens iets gelezen dat je dat kan bereiken door de tekening in een oudere versie op te slaan als de schaal goed staat
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

EddyBeerke

Citaat van: bart op do 24 03 2011, 07:41:10
Volgens heb ik ergens iets gelezen dat je dat kan bereiken door de tekening in een oudere versie op te slaan als de schaal goed staat
Als je dan met je eigen Acad dit bestand opent dan zie je geen resultaat dan moet je met een vorige versie acad de tekening openen bv Acad 2007.
Dan zie je dat er per schaal een laag is aangemaakt.
Hernoem je de laag en gooi je de rest weg dan komt het vast wel goed.
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

Manu

Hmm, ik vond wel een oplossing maar die is wel omsclachtig :
In mijn model zette ik de annotationscale op 1:100 (diegene die ik uiteindelijk wil zien).
Vervolgens filter en copieer ik alle annotatieve blokken naar een nieuwe tekening.
De nieuwe tekening exporteer ik als DWF. Vervolgens Maak ik van die DWF opnieuw een DWG (met aparte software),
en die DWG kan ik weer invoegen in mijn originele tekening... pffft..... maar het bleek voorlopig de enige werkbare manier..

toch bedankt voor het meedenken..

Manu
Sketchup 4-5-6

jo-king

ik  herinner me plots dat autocad 2008 een fix heeft ivm annotation scales die stroef werken.
heb je het service pack geïnstalleerd?
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional