yoin

obiwan

bij het maken van een layout voor A3 brengen we een jpeg afbeelding in
maar deze verdwijnt altijd de ene keer staat ze er in de andere keer is ze weg
is er een beter manier
obiwan

Vader_juul

hoe laad je deze in?
Ik doe het steeds via Xref-manager.
Probeer ook eens via REA (Regen All), kan zijn dat je daardoor je foto kwijt bent?

J.*

Reimer

Het lijkt er op dat het plaatje de ene keer wel gevonden wordt door de actieve dwg en de andere keer niet. Dit hangt af van de juistheid van het opgegeven pad van het plaatje (Savedpath in de xref manager).
- Wanneer hier een volledig pad staat (bv c:\projecten\logo\logo1.jpg) dan kan autocad het logo altijd vinden als deze map bestaat.
- Je kunt ook een relatief pad gebruiken (bv ..\..\logo\logo1.jpg). Autocad gaat dan zoeken vanaf de locatie van de tekening waarin het plaatje is ingevoegd. In mijn voorbeeld gaat hij 2 mappen omhoog (..\..\) en vanuit die postitie naar de map logo\logo1.jpg.
- Ten slotte is het nog zo dat autocad het plaatje gaat zoeken wanneer de opgegeven map niet klopt. Er wordt dan gezocht in de mappen die opgegeven zijn bij de Support File Search Paths in jouw OPtions. Tevens wordt gezocht in de map waar de actieve teknening in staat. Het plaatje wordt dus altijd gevonden wanneer het plaatje in een van de zoekmappen staat.

Ik hoop dat dit verhaal duidelijk genoeg, zo niet dan horen we het wel.

Reimer