FastFiber

Parametric + Infer Toggle (nog niet opgelost)

Gestart door Billy, ma 03 01 2011, 13:21:37

Vorige topic - Volgende topic

Billy

Hopelijk niet tot ergernis van de harde kern nog eens een absoluut groentje..

- als leek en met de hulp van het leerboek 'Autocad 2011' probeer ik mezelf wat te scholen op het werk. Op pg. 170 loop ik echter vast. Ik ben aan het werk in workspace '2D Drafting & Annotation'. Wanneer ik naar de tab 'Parametric' ga krijg ik niks van 'Auto Constrains' (zoals Horizontal, Fix, Lineair, Aligned enz..) te zien. Doe ik 'Show All', dan gebeurt er niks.
Van hieruit wordt er doorverwezen naar pg. 40. Ik probeerde hier via het hoofdmenu -> options de instellingen te resetten maar ik vind nergens 'profiles' terug. Dan maar via command 'CUI' -> 'Reset acadlt.cuix'. Ook nu raakt mijn probleem niet opgelost. Iemand die mij hier kan verder helpen?

- tevens krijg ik op de Status-regel geen ConstraintInfer te zien. Iemand die mij ook hier kan verder helpen?

Billy

hulpje

Zelf doe ik (nog) niks met constraints, maar de 'Show All' werkt alleen als er constraints zijn toegevoegd aan je tekening.
Maak dus eerst een constraint, dan kan je met Show All en Hide All de constraints zichtbaar of onzichtbaar maken.

Waarom je de andere knoppen niet te zien krijgt kan ik niet voor je beantwoorden, heb je wel al een voorwerp getekend waarop je gaat experimenteren met constraints?

Succes!

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Billy

Ik volg de oefening die beschreven staat zoals in het boek 'Autocad 2011' op pg. 170. Hierin staat niet beschreven dat ik eerst een constraint moet toevoegen (zou overigens niet weten wat dat is en hoe dat moet). Hierin zegt men verkort: lijn tekenen -> activeer tabblad met iconen voor het aanbrengen van voorwaarden (Parametric denk ik dan). En hier loopt het dus vast..

julien

Citaat van: Billy op ma 03 01 2011, 13:21:37Hopelijk niet tot ergernis van de harde kern nog eens een absoluut groentje..
Geen enkel probleem!

Constraints kunnen in enkele gevallen handig zijn, maar het is (naar mijn bescheiden mening) niet te doen om een grote tekening op die manier te maken.

Maar als je het echt wil leren zullen we ons best doen jou verder te krijgen.
Dit zie ik, wat jij?

Billy

Alles links van 'show/hide; show all; hide all' niet. Zowel bij geometric als bij dimensional.

Ook zie ik links onderaan (niet van de afbeelding maar van mijn werkblad) niet de 'Infer-toggle'.

Billy

Nog steeds zit ik helaas vast.. Niemand? Of ben ik te ongeduldig? :oops: :?