FastFiber

tekst automatisch in vet?

Gestart door Matthias, wo 15 09 2010, 10:54:16

Vorige topic - Volgende topic

Matthias

Hallo iedereen,

Ik krijg in mijn plannen steeds het volgende
Ik gebruik tekst om iets te benoemen en zet dit niet vet.

Als ik dan het plan later open doe kan het plots zijn dat deze tekst vet staat, nochtans staat mijn tekst niet 'bold'.
De tekst wordt zowel dik weergegeven op scherm als op mijn afdruk, in bepaalde schalen is de tekst soms niet meer leesbaar daar deze zo dik is.

Ik heb hier al naar gezocht en enige oplossing die ik voorlopig vindt is de tekst allemaal op Z as = 0 zetten maar dit is reeds zo en toch blijft deze vet staan.

Kan er mij iemand helpen of heeft iemand dit ook voor?

Mvg

Matthias

alvast bedankt
Landschaps- en tuinarchitect

Manu

Kan het zijn dat je de teksten in een 'standard' textstyle zet en dat het lettertype van die standard Textstyle  -bv door een LISP- wordt omgezet naar een meer BOLD lettertype?

Naar mijn weet wordt een text trouwens niet 'vetter' volgens zijn Z-waarde...

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

bart

post eens een voorbeeldje waar dat probleem in zit
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Jon Tampon

Ik heb vaak als ik iets kopieer uit een andere tekening dat autocad mijn text dikker maakt, hij wijzigt automatisch van stijl meestal. Hij zet de tekst in mijn geval om van 'new' naar 'iso'. Mss verandert bij jou ook de textstyle?

Ik pak gwn alle tekst te samen, en wijzig in de properties dan naar de juiste textstyle
Ofwel, als het in een block zit, open ik block editor, om daar dan weer de juiste textstyle te selecteren in properties.
Windows 8.1 (64 bit)
AutoCAD Mechanical 2016 - English SP1

FastFiber